logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۷۹۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان:

کنترل بازار با همت مسئولان امکانپذیر است/ تخلفات به شدت افزایش یافته است

کنترل-بازار-با-همت-مسئولان-امکانپذیر-است-تخلفات-به-شدت-افزایش-یافته-است
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه مسئولان استانی از وضعیت بازار اطلاع دارند گفت: اگر مسئولان استان همت کنند کنترل بازار امکانپذیر است.

محمد امیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه قبل از افزایش قیمت گوشت اخطار آن را به مسئولان استانی داده بودیم اظهار کرد: قبل از افزایش قیمت گوشت شرایط بازار را رصد کرده بودیم و با شرایطی که در بازار حاکم بود تقریبا مطمئن بودیم که قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

وی با تاکید براینکه امکان جلوگیری از افزایش گوشت وجود داشت اما همکاری لازم از سوی مسئولان نشد تصریح کرد: قیمت گوشت به یکباره به حدود 120 تا 125 هزار تومان افزایش یافت.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با تاکید بر اینکه متاسفانه قیمت‌‌ اعلامی سازمان صمت در خصوص اقلام پرمصرف مردم در بازار رعایت نمی‌شود بیان کرد: متاسفانه در بازار تخلفات بسیار افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بازرسان سازمان صمت متاسفانه به صورت قراردادی فعالیت دارند افزود: این موضوع بر نظارتشان تاثیرگذار است و با دستور یک کارمند ساده برخی از تخلفات نادیده گرفته می‌شود.

امیری در خصوص پایین بودن جریمه تخلفات در استان زنجان افزود: پایین بودن جریمه تاثیری در جلوگیری از تخلفات ندارند و با 200 یا 300 هزار تومان جریمه جلوی تخلفات گرفته نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه کمتر مواقعی شاهد پلمب و برخورد شدید با متخلفان در زنجان هستیم ابراز کرد: مشکلاتی که در حال حاضر در حوزه نظارت وجود دارد باعث ضایع شدن حق مردم می‌شود.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با اشاره به اینکه از طرفی مسئولان استانی با همه نفوذ و قدرت اجرایی توان کنترل بازار را ندارند افزود: مسئولان انتظار دارند انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان که بودجه‌ تخصیصی و قدرت اجرایی ندارد بتواند وضعیت بازار را کنترل کند.

وی با تاکید براینکه مسئولان از وضعیت بازار و قیمت همه اقلام اطلاع دارند بیان کرد: اگر همتی در کار باشد کنترل بازار به راحتی اتفاق می‌افتد ولی متاسفانه این همت در حال حاضر وجود ندارد.//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر