logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۷۹۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
استاندار زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

رتبه 27 زنجان را قبول ندارم/ برای حل مشکل روغن جهان، ناشیانه عمل نمی‌کنیم+ فیلم

رتبه-27-زنجان-را-قبول-ندارم-برای-حل-مشکل-روغن-جهان،-ناشیانه-عمل-نمی‌کنیم+-فیلم
استاندار زنجان در خصوص انتقادات مطرح شده در خصوص رتبه 27 استان گفت: رتبه 27 زنجان را قبول ندارم.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار موج رسا با اشاره به آخرین وضعیت کارخانه روغن جهان اظهار داشت: در هنگام حضور من در استانداری زنجان کارخانه روغن نباتی جهان از سال‌ها تعطیلی رنج می‌برد و بدهی‌های فراوانی داشت و حتی در مراسم معارفه من کارگران این شرکت پلاکاردهایی مبنی بر ضرورت حل مشکل این کارخانه به دست داشتند.

وی ادامه داد: در اولین گام تلاش شد تا بدهی‌های این کارخانه به کارگران تسویه و به واحدی پایدار تبدیل شود که به همین دلیل نیز با پیگیری و حل مشکلات، کارخانه تعطیل را در شرایط موجود جامعه به چرخه تولید بازگرداندیم.

این مقام مسئول بیان داشت: برای به تولید رسیدن این کارخانه، روغن خام را از وزارتخانه اخذ و در حال حاضر مجوز برای فعالیت واحد دوم درخواست شده است که این موضوع در پایان تصمیم‌گیری و حل مشکل است.

استاندار زنجان افزود: اعتقاد ندارم ناشیانه باید در این زمینه عمل کنیم بلکه باید با اطمینان از شرایط به وضعیت ایده‌آل برگردیم، هدف اصلی ما پایدار شدن وضعیت این کارخانه است و در حال حاضر نیز 600 تن روغن در استان از همین کارخانه توزیع می‌شود.

حقیقی افزود: برای تولید روغن بیشتر نیازمند مجوز هستیم که درخواست آن به سازمان صمت ارائه و از سوی این سازمان پذیرفته شده است و اداره کل استاندارد در حال بررسی موضوع است.

نشست خبری استاندار زنجان

دعوت از منقدین برای مناظره

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص عزل و نصب‌ها و وجود انتقادات از این وضعیت و مطرح شدن این موضوع که آیا فشاری بر وی در خصوص عزل و نصب‌ها وجود دارد، گفت: اینکه در عزل و نصب فلان کس و یا عده‌ای خواسته‌ای داشته باشند، این روند طبیعی است، ولی در ارتباط با عزل و نصب‌های انجام شده در استان ضمن احترام به گذشتگان افراد نصب شده، افراد محترم و ارزشمندی هستند و اگر افراد و یا گروه‌هایی در خصوص این موضوع رضایت ندارند می‌توانم با آنها مناظره کنم اگر دلایل محکمی مبنی بر درست نبودن این عزل و نصب‌ها عنوان شود، گردن من در برابر خواسته آنها از مو نازکتر است

مقام عالی استان ادامه داد: اعتقاد دارم افرادی که در مدیریت استان به کارگیری می‌شوند باید افراد متعهد در عمل بوده، دست پاک و چشم پاک و صادق و امین باشند چرا که شرایط امروز جامعه، مدیر میدانی را می‌طلبد.

استاندار زنجان افزود: در خصوص عزل و نصب‌ها در دنیا نیز فشار بر روی مسئولان وجود دارد و نمی‌توان از این موضوع فرار کرد اما تلاش کرده‌ام افراد مورد اطمینان را به کارگیری کنم.

حقیقی در مورد انتقاد از حرکت وی در هل دادن یک پراید و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی گفت: من به هل دادن پراید مردمی که در برف گرفتار شده‌اند، افتخار می‌کنم و کار خوبی انجام دادم، اما واقعیت مسئله این بود همه کارهایی که انجام شده است، نادیده گرفته و فراموش می‌شود.

وی بیان داشت: ماجرا اینگونه بود که پس از بازدید از ماهنشان راهی ایجرود شدیم که در یک سربالایی با آقایی مواجه شدیم که با چند بچه در برف گیر کرده بود و ما هم کمک کردیم تا به سراریزی بیفتد، دو روز بعد عکسی بیرون آمد که خانم اون آقا این عکس را گرفته بود، چرا این طرف ماجرا که استاندار مثل مردم معمولی باشد گفته نشد، شرایط روحی من مردمی بودن است و به کمک به افراد روستایی و بی‌بضاعت افتخار می‌کنم.

مقام عالی اجرایی استان زنجان با بیان اینکه علاقه دارم در بین مردم باشم و مشکلات آنها را حل کنم، عنوان کرد: اگر چه ممکن این موضوع به تیریج و قبای برخی بربخورد اما علاقه دارم به حل مشکلات همه طبقات جامعه کمک کنم، وقتی مشکل مظلومی حل می‌شود کیف می‌کنم و وقتی ظالمی سرجایش می‌نشیند، خوشحال می‌شوم.

نشست خبری استاندار زنجان

رتبه 27 استان را قبول ندارم

استاندار زنجان در خصوص کسب رتبه 27 استان زنجان در ارزیابی شاخص های اعلامی وزارت کشور گفت: این رتبه را قبول ندارم، زنجان یکی از استان‌های بسیار موفق در عملکرد بر اساس گزارش وزارت کشور در مسکن ملی است همچنانکه رتبه‌های خوبی نیز در تولید، اشتغال، مبارزه با کرونا، دارد.

این مقام مسئول با اشاره به هزینه کرد، اعتبار در نظر گرفته شده برای ستاد کرونای استان در زمینه پیشگیری، درمان و خرید تجهیزات برای این بیماری، خاطرنشان کرد: هر اعتباری آمد، عینا در کرونا هزینه شد.

استاندار زنجان گفت: همه اعتبار در نظرگرفته شده برای دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز در زمینه کرونا، صرف خرید تجهیزات، پشتیبانی، طرح کارانه شده و بسته به سرفصل های ارائه شده، هزینه شده است.

حقیقی از متشکل‌تر شدن تیم‌های نظارتی بر وضعیت بازار خبر داد و گفت: برای تنظیم مطلوب بازار بسیج اصناف، اتحادیه‌ها و بازرسان صمت نظارت جدی دارند.

نشست خبری استاندار زنجان

وی با اشاره به اینکه اگر بازار تنظیم نمی‌شد قیمت مرغ و تخم مرغ کاهش نمی‌یافت، افزود: با وجود اینکه نیاز استان 27 تا 30 تن در روز است اما روازنه 40 تن مرغ در استان توزیع می‌شود و مازاد آن نیز قطعه بندی می‌شود.

این مقام مسئول یکی از دلایل کمبود مرغ در استان را کاهش جوجه‌ریزی و کمبود نهاده‌های دامی عنوان کرد و گفت: در چنین زمان‌هایی با توزیع مرغ منجمد بازار را تنظیم کردیم.

در خصوص مسائل فرهنگی تذکر دادیم 

استاندار زنجان در خصوص وضعیت نامطلوب فعالیت‌های فرهنگی و هنری در استان زنجان و تذکرات وی به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان، گفت: هر مدیری توانمندی و ضعف‌هایی دارد، اگر مشکلاتی بوده تذکر داده شده است، مدیر ارشدی موفق است که بتواند اشکال مدیران زیر مجموعه استانی را حل کند و در اگر مشکل حل نشد نیاز به تغییر وجود دارد،خانم کرباسی هم ضعف دارند و هم قوت باید ضعف‌ها به قوت تبدیل شود.

حقیقی ادامه داد: در بحث فرهنگی کارهای خوبی انجام شده است اما عملکرد ما در قبال ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فرهنگی و دینی و معنوی هم طراز نیست اگر چه نمره عملکرد فرهنگی ما نمره بدی نیست اما با توجه به پتانسیل‌های موجود نمره متوسط به مجموعه فرهنگی و هنری استان می‌دهم.

وی گفت: انجام فعالیت‌های فرهنگی موجب شده تا نرخ طلاق نسبت به گذشته کاهش یافته و اقدامات در پیشگیری از اعتیاد تاثیرگذار شده و وضعیت استان از نظر معتادان متجاهر بهتر شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه فعالیت‌های قرآنی جایگاه استان در کشور خوب و شایسته‌ بوده و در رقابت‌های فرهنگی از جایگاه خوبی برخوردار هستیم.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر