logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۲
[ شناسه خبر : ۱۷۹۷۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان:

آخرین تصمیمات در خصوص کتابخانه مرکزی زنجان به زودی اخذ می‌شود

آخرین-تصمیمات-در-خصوص-کتابخانه-مرکزی-زنجان-به-زودی-اخذ-می‌شود
مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان گفت: در حال حاضر اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان به دلیل شیوع بیماری کرونا کاهش یافته است.

به گزارش موج رسا; امیر علی نیک بخش امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به واگذاری احداث کتابخانه مرکزی به راه و شهرسازی استان زنجان، اظهار داشت: متولی ساخت این اداره کل بوده و اداره کل کتابخانه‌های عمومی به عنوان بهره‌بردار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اقداماتی در زمینه احداث کتابخانه مرکزی زنجان انجام شده است و آخرین تصمیمات با برگزاری جلسه اخذ می‌شود، افزود: اداره کل راه و شهرسازی باید زمینه واگذاری کتابخانه مرکزی زنجان به شهرداری فراهم کند و تصمیم گیرنده نهایی این اداره کل است.

این مسئول خاطرنشان کرد: این پروژه از 9 سال گذشته کلنگ‌زنی شده است و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود که اداره کل امور کتابخانه‌های استان مشاوره های لازم را ارائه می‌کند.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان از کاهش اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبرداد و گفت: گرانی کتاب و تغییر سمت و سوی کمک‌های مردمی به رزمایش کمک مومنانه موجب این کاهش شده است.

نیک بخش ادامه داد: فعالیت کتابخانه‌ها به صورت فیزیکی تعطیل بوده و کتابداران کار ثبت و ضبط و تولید محتوا در فضای مجازی را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیشتر کتابداران استان در گروه‌های تلگرامی فعالیت می‌کنند، افزود: از زمان شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از خطرات ناشی از حضور فیزیکی، برنامه‌ها در فضای مجازی برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ادامه فعالیت کتابخانه‌های عمومی منوط به ارائه مجوز از سوی ستاد کرونای استان زنجان است که هنوز در این زمینه تصمیم‌گیری نشده است.

مدیرکل امور کتابخانه‌های استان زنجان ادامه داد: برنامه های متنوع فرهنگی در فضای مجازی برای علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود.

نیک بخش با بیان اینکه زنجانی ها دارای بالاترین سرانه مطالعه در کشور هستند، گفت: بیش از 8 درصد مردم زنجان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر