logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۶
[ شناسه خبر : ۱۷۹۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

موسسات قرآنی زنجان در حال احتضار هستند/ شان شورای فرهنگ عمومی فقط گزارش‌دهی نیست

موسسات-قرآنی-زنجان-در-حال-احتضار-هستند-شان-شورای-فرهنگ-عمومی-فقط-گزارش‌دهی-نیست
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: در حال حاضر موسسات قرآنی در حال احتضار هستند و با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام سعید احمدی امروز در جلسه شورای عمومی استان زنجان، برضرورت توجه به دستورالعمل‌های شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: این شورا تبدیل به جلسات گزارش‌دهی شده است.

این مسئول بیان داشت: نباید برنامه روتین ادارات و دستگاه‌های اجرایی در جلسه شورای عمومی استان مطرح شود چرا که اسناد و آیین‌نامه‌های خوبی برای اجرای برنامه در این شورا وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان ادامه داد: برگزاری جلسات حضوری تعطیل شده است و نباید برگزاری یک جلسه به مشق برنامه روتین خلاصه شود.

حجت‌الاسلام احمدی با بیان اینکه در اینگونه جلسات باید بررسی شود که برای توسعه فرهنگ قرآنی باید چه اقداماتی انجام شود، ادامه داد: تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و درگیری خانواده‌ها با فضای مجازی، موجب کم کاری در زمینه برنامه‌های قرآنی شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ریشه‌کنی بیسوادی قرآنی در استان زنجان، افزود: روخوانی و روان خوانی قرآن در روستاهای استان آموزش داده شد.

این مسئول بیان داشت: طرح آموزش قرآن برای 600 زندانی طرح فوق‌العاده‌ای است اما باید دستگاه‌های اجرایی همکاری مطلوبی در این زمینه داشته باشند.

فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: شان و جایگاه شورای فرهنگ عمومی بالاست و نباید این جلسات، گزارش‌دهی دستگاه‌هایی باشد که می‌توانند در جلسات دیگری مطرح و تصویب کنند.

وی برضرورت تعریف دستورالعمل‌های لازم برای شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد و گفت: باید موضوع کرونا نیز در جلسه شورای عمومی مورد توجه باشد.

این مقام مسئول یادآورشد: شورای فرهنگ عمومی باید به موضوع برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان وارد شود چرا که یک بخش از فعالیت‌های این کنگره باید توسط شورای عمومی انجام شود.

استاندار زنجان برضرورت کمک دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح تربیت حافظان قرآن در زندان‌های استان تاکید کرد و افزود: طرح مناسبی باید در این زمینه اجرا شود.

حقیقی با بیان اینکه اگر یوم‌العباس برگزار می‌شد فاجعه به بار می‌آمد، افزود: نماینده ولی‌فقیه در استان و فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) شخصا این موضوع را مدیریت کرده و مردم نیز شعور حسینی خود را به نمایش گذاشتند.

وی بیان داشت: حتما شورای فرهنگ عموی باید برنامه‌های اولویت‌دار انتخاب و اعلام و بررسی شود تا نتایج مطلوبی حاصل شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر