logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۴
[ شناسه خبر : ۱۷۹۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

مقاومت موجب شد نظام اسلامی به قدرت برتر بین‌المللی تبدیل شود

مقاومت-موجب-شد-نظام-اسلامی-به-قدرت-برتر-بین‌المللی-تبدیل-شود
امام جمعه خرمدره گفت: مقاومت موجب شد تا نظام اسلامی به قدرت برتر بین‌المللی تبدیل شده و به چالش چدی برای آمریکا محسوب شود.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: باید سازش یا عدم سازش با استکبار جهانی را از نظر مبانی نظام اسلامی مورد توجه قرار داده و به این سئوال پاسخ داد که آیا با سازش با استکبار جهانی می‌توان به اهداف رسید؟

وی با بیان اینکه چالش استکبار با ما چالش بنیادین بوده و تا زمانی که این چالش حل نشود این تقابل نیز ادامه خواهد داشت، افزود: از دیدگاه قرآن کریم و دین مبین اسلام در صورت سازش، مشکل با استکبار جهانی همچنان باقی خواهد ماند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در صورت سازش و مذاکره با استکبار باید به مستعمره کشور مستکبر تبدیل شویم که این موضوع با توجه به ماهیت آشکار دشمن دور از انتظار نیست.

امام جمعه ماهنشان گفت: از دیدگاه قرآن کریم مستکبرین همواره با دین سرجنگ داشته و تلاش می‌کنند مسلمانان را از دین و ارزش‌های اسلامی دور کنند چرا که دشمن به دنبال تسلیم کردن و گرفتن ارزش‌ها،هویت دینی و ارزشی است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور ادامه داد: در صورت سازش این سازش در یک معادله عادلانه برد – برد نخواهد بود چرا دشمن به دنبال تخریب کل ارزش‌ها و دین مقدس اسلام است.

وی با اشاره به هزینه‌های بالای سازش برخی کشورها با استکبار جهانی از جمله قذافی در لیبی، گفت: قذافی با وجود دادن هزینه‌های بیشمار و صلح و سازش با استکبار جهانی نتوانست به اهداف خود دست یابد بلکه در این راه بسیاری از امتیازات را به نفع استکبار رقم زد.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: عراق نمونه دیگری از سازش با استکبار جهانی است که اگر حضور و هدایت ایران به ویژه  سردار سلیمانی نبود، عراق نجات پیدا نمی‌کرد.

امام جمعه خرمدره یادآور شد: کره شمالی نیز تا حدودی با استکبار جهانی به سازش رسیده بود اما پاسخی جز افزایش تحریم‌ها علیه این کشور دریافت نکرد همانگونه که دولت بازرگان نیز با سازش با آمریکا موجب شد تا انقلاب دوم ایرانی‌ها، پیامدهای کمتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت:  برجام نمونه دیگری از سازش با آمریکا و ایادی استکبار جهانی است که موجب شد تا چندین تن اروانیوم غنی شده به خارج از کشور فرستاده شود اما نتایجی برای ایران اسلامی نداشته باشد.

 وی با بیان اینکه امروز بخش مهمی از مشکلات اقتصادی جامعه ناشی از برجام است، افزود: برجام موجب شد تا عزت ملت ایران خدشه دار شود.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: در دوران پهلوی هم، سازش با استکبار موجب شد تا سالانه چند میلیارد دلار به جیب آمریکا برود.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه نتیجه سازش عربستان با آمریکا نیز از دست رفتن چند صد میلیارد دلار بود که ترامپ سران عربستان را به عنوان گاوهای شیرده نام برد، افزود: مقاومت تنها راه پیروزی است اگرچه برخی محدودیت‌ها و تحریم‌ها وجود دارد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور گفت: مقاومت موجب شد تا نظام اسلامی به قدرت برتر بین‌المللی تبدیل شده و به چالش چدی برای آمریکا محسوب شود.

وی افزود: سیره حضرت رسول‌الله سازش نبوده و امت پیامبر گرامی اسلام نیز سازش را نخواهد پذیرفت.//ن 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر