logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۷۹۴۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 15 دقیقه ]
گزارش موج رسا از تفاوت‌های سازش و مقاومت در برابر آمریکا؛

پیشرفتهای کشور ثمره مقاومت است یا سازش؟/ آمریکا دشمن اصلی ملت ایران

پیشرفتهای-کشور-ثمره-مقاومت-است-یا-سازش؟-آمریکا-دشمن-اصلی-ملت-ایران
آمریکای مستکبر همواره در تلاش برای نفوذ و سلطه بر جمهوری اسلامی داشته که پس از شکست‌های پیاپی در جنگ‌های نظامی و روانی، سعی در نفوذ به کشور با طرح مذاکره و سازش دارد اما تجربه ثابت کرده که آمریکا دشمن درجه یک ایران اسلامی بوده و غیرقابل اعتماد است.

به گزارش موج رسا; پیامبران و معصومین(ع) همواره خوی عطوفت، مهربانی و محبت را با جامعه در پیش گرفته اما به همین میزان در برابر متجاوزان، مشرکان و مستبدان زمان خود به مبارزه و مقابله پرداخته‌اند و این رویه را در زمان حکومت خود راه مردم نیز تببین کرده‌اند زیرا در اسلام به عنوان کامل‌ترین دین و همچنین قران کریم نیز سفارش شده که با متجاوز، ظالم و ستمگر باید جنگید و باید توجه داشت که این سیره پیامبران و ائمه معصوم(ص) نیز بوده و برای نمونه در زمان حکومت حضرت محمد(ص) چندین جنگ در برابر دشمنان صورت گرفته که در برخی از ان‌ها حتی شخص پیامبر گرامی اسلام نیز حضور داشتند.

باید به این نکته توجه داشت که دشمن همواره و در همه زمان‌ها وجود دارد و دشمنی خود را می‌کند و تا جایی که بتواند بر مظلوم و مستضعف، ظلم خواهد کرد اما تنها راه مقابله با دشمن این است که تا اخرین نفس باید جنگید و مقابله کرد زیرا دشمن اگر تنها روزنه‌ای پیدا کند، وارد قلمرو شده و سعی در رسیدن به اهداف خود خواهد داشت.

آمریکا، بزرگترین و اصلی‌ترین دشمن ملت ایران بوده که پیش از انقلاب با نشاندن شاه پهلوی بر مسند حکومت بر ملت ایران ظلم می‌کرد و پس از آگاهی و بصیرت ملت و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) نیز همواره به دشمنی خود ادامه داده و در پی نفوذ به کشور بوده است اما ملت ایران در طول 42 سال گذشته با اعتقاد کامل به آرمان‌های نظام مقدس جموهری اسلامی با تمام توان در برابر این دشمن دیرینه ایستاده و اجازه ورود به قلمرو ایران اسلامی را نداده است. از جمله تلاش‌های آمریکا می‌توان به کمک به عراق جهت حمله به ایران، کودتاهای مختلف، جریان طبس، ورود ملوانان به دریای خزر و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که خوشبختانه همواره مسیرشان به بن‌بست خورده و موفقیتی به دست نیاورده‌اند.

آمریکای مستکبر وقتی از نفوذ نظامی و جنگی ناامید شده، رو به جنگ نرم به روش‌های مختلف کرده که یک از آن‌ها پیشنهاد مذاکره به دولت ایران به بهانه مسائل هسته‌ای بود اما همگان می‌دانیم که آمریکا هیچگاه منفعت جمهوری اسلامی را نخواسته و تنها هدفش سلطه بر مردم ایران است. ملت ایران تحت هدایت‌های مقام معظم رهبری در حالی به مقاومت و مقابله با آمریکا پرداخته که گاهی عناصر لغزنده و در واقع ترسوی داخلی، طعمه تبلیغات آمریکایی‌ها شده و فریب وعده‌ها و تهدیدهای ان‌ها را خورده و برای سازش با آمریکا تلاش می‌کنند و تا جایی به این مساله اصرار دارند که جهاد را خارج از عقلانیت و سازش را مصداق عینی عقلانیت دانسته و حتی سازش با دولت ستمگر آمریکا را برابر با صلح امام حسن(ع) با معاویه می‌دانند اما غافل از اینکه امام حسن(ع) به دلیل سستی یاران و در واقع عقب ماندن نبروهای خودی از غافله، مجبور به صلح با معاویه شدند و این عناصر داخلی به این نمته توجه نمی‌کنند که مقام معظم رهبری بارها فرمودند هزینه‌های سازش به مراتب بسیار بیشتر از مقاومت در برابر استکبار است.

 

*‌ هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو به مراتب بیشتر از ایستادگی است

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین دوره ریاست جمهوری فرمودند: در برابر هر سلطه‌طلبی با صلابت و قدرت ظاهر بشوید؛ آن سلطه‌طلب هر که می‌خواهد باشد. امروز از همه متجاوزتر و وقیح‌تر، رژیم ایالات متحده آمریکاست. در مقابل این‌ها با صلابت ظاهر بشوید، با قدرت ظاهر بشوید. با پشتوانه اقتدار ملی و کمک این مردم می‌توانید از ترفندهای آن‌ها جلوگیری کنید و آن را دفع کنید. چهار دهه، تجربه فعالیت بین‌المللی به ما نشان می‌دهد که هزینه تسلیم در برابر قدرت‌های زورگو به مراتب بیشتر از هزینه ایستادگی در مقابل آن‌هاست.

ایشان فرمودند: تسلیم شدن در مقابل زورگویی‌های قدرت‌های زورگو، ملت‌ها و کشورها را بیچاره می‌کند، راه‌های پیشرفت آن‌ها را به معنای واقعی کلمه مسدود می‌کند، آن‌ها را از ارزش‌های انسانی دور می‌کند و هزینه‌های سنگینی دارد. ما به توفیق الهی و به حول و قوه‌ی الهی با استکبار و با نظام سلطه از سر تسلیم وارد نشدیم، تسلیم نشدیم، با آن‌ها بر سر خواسته‌های آن‌ها سازش نکردیم و امروز از دیروز تواناتر و قدرتمندتریم و امکاناتمان امروز از دیروز خیلی بیشتر است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: ایستاده‌ایم در مقابل آن‌ها، تسلیم آن‌ها هم نشده‌ایم که این یک تجربه بسیار مهمی است. البته در این راه، شهدا و فداکارانی داشته‌ایم؛ شخصیت‌های ارزشمند و برجسته‌ای را از دست داده‌ایم لکن نظام جمهوری اسلامی پیشرفت کرده است، حرکت کرده است، شعارهای خود را برجسته‌تر کرده است.

 

*‌ سازش با آمریکا مشکلات کشور را به هیچ وجه حل نمی‌کند

حضرت آیت‌اله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان در 12 آبان سال 95 نیز فرمودند: فکر غلط و خطایی که این هم باز دارد به‌نحوی از سوی آمریکایی‌ها تزریق می‌شود و کسانی هم در داخل آن را ترویج می‌کنند این است که اگر ما با آمریکا سازش کنیم، مشکلات کشورمان حل خواهد شد.

ایشان گفتند: این از آن اشتباهات عجیب و غریب و بسیار خطرناک است. می‌گویند اگر ما با آمریکا سازش کردیم، مشکلات کشور حل می‌شود.

ایشان با بیان اینکه ده تا دلیل می‌شود شمرد برای اینکه این حرف، غلط، دروغ و فریب است، فرمودند: سازش با آمریکا مشکلات کشور را به‌هیچ وجه حل نمی‌کند؛ نه مشکلات اقتصادی را، نه مشکلات سیاسی را، نه مشکلات امنیتی را، نه مشکلات اخلاقی را، بلکه بدتر خواهد کرد. ده- پانزده دلیل وجود دارد و می‌شود شمرد و ردیف کرد برای این قضیه؛ آخری‌اش همین قضیه برجام است. من چقدر در طول مذاکرات گفتم که این‌ها بدعهدند، این‌ها دروغگویند، این‌ها پای حرفشان نمی‌ایستند؛ حالا ملاحظه می‌کنید! امروز آن کسی که دارد می‌گوید آنها بدعهدند، دیگر فقط من فقط نیستم؛ مسئولین محترم کشور، خود مذاکره‌کنندگان ما که این همه زحمت کشیدند، یک سال و خُرده‌ای مذاکره کردند، رفتند، نشستند، برخاستند؛ ده روز، پانزده روز، بیست روز خارج از کشور، پشت میز مذاکره با آن همه زحمت، عرق ریختند، زحمت کشیدند، آن‌ها دارند می‌گویند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شدند: در همین جلسه وزرای خارجه‌ای که در نیویورک در حدود یک ماه قبل تشکیل شد، وزیر محترم خارجه ما هم شرکت کرد، آن‌ها هم شرکت کرده بودند. در آن جلسه، وزیر خارجه ما یک کیفرخواست بزرگی علیه آن‌ها ذکر می‌کند؛ می‌گوید شماها این کار را کردید که نباید می‌کردید، این کار را نکردید که باید می‌کردید؛ یک کیفرخواست، یک ادعانامه؛ جوابی هم نداشتند. خُب این‌ها اینطور هستند؛ سازش کنید سر سوریه، سازش کنید سر حزب‌الله، سازش کنید سر افغانستان و پاکستان، سازش کنید سر عراق، سازش کنید سر مسائل داخلی؛ با چه کسی؟ با آن کسی که لحظه‌ای از دشمنی فروگذار نمی‌کند. هدفشان این است که نگذارند این ملت رشد کند، هدفشان این است که نگذارند مشکلات اقتصادی این کشور حل بشود، آن وقت این‌ها می‌آیند کمک به حل مشکلات کنند؟

 

*‌ هنر بزرگ امام(ره) در تقابل با آمریکا دیدن کامل واقعیت‌ها بود

سعید جلیلی، عضو شورای راهبردی سیاست خارجی کشور نیز در مراسم گرامیداشت 13 آبان سال 98 در دانشگاه علم و صنعت با توجه به سوال رئیس‌جمهوری پیرامون چگونگی نحوه تعامل با دنیا، این طرح مساله را مغتنم دانست و گفت: طرح صحیح سوال از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اینکه سوالات در حوزه سیاست خارجی «واقعی باشد یا رمانتیک» نیز خود یک مساله است اما به طور منطقی، سیاست خارجی هر کشور دارای اصول، اهداف، ارزش‌ها و تعریفی از مفاهیم است که حقوق و منافع خود را بر آن اساس تعریف می‌کند. بر همین مبنا سیاست خارجی، مامور تامین این حقوق و منافع در عرصه بین‌المللی است؛ اینجاست که اشتراکات و اختلافات بین‌المللی رخ می‌دهد.

وی تشریح کرد: هرچه اشتراکات بین کشورها بیشتر باشد، تولید فرصت می‌کند و زمینه را برای تعامل میان دولت‌ها به وجود می‌آورد و بر مبنای اختلافاتی که بین کشورها وجود دارد، تهدیدها به وجود آمده که برحسب درجات اختلاف، درجاتی از رقابت گرفته تا جنگ، شکل می‌گیرد.

جلیلی، پیرامون لازمه پرداختن صحیح به مباحث سیاست خارجی با انتقاد از طرح «تنش‌زدایی» به جای «تهدیدزُدایی»، اظهار داشت: یکی از موضوعات دیگری که خیلی مطرح می‌شود این است که تنش‌زدایی کنیم در حالی که تنش در عرصه سیاست خارجی، یک واقعیت غیرقابل اجتناب است. اگر مبنا صرفاً بر تنش‌زدایی باشد، هنگامی که دشمن، خرمشهر را اشغال کرد، هیچگاه نمی‌توانستیم آن را آزاد کنیم. کدام کشور دنیا این سیاست را می‌پذیرد!؟ همان کشورهایی که در پی تنش‌زدایی با آن‌ها هستند، چرا به دنبال ارتقای بنیه دفاعی خود بوده و نمی‌گویند با تعامل حل می‌کنیم؟

وی افزود: اصل باید بر «تهدیدزدایی» باشد. زیرا اگر اصل بر تنش زدایی باشد، دشمنان با هر تهدید خود، یک تنش ایجاد می‌کنند و نتیجه جز عقب‌نشینی نخواهد بود. چنانکه اوباما، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا گفت ما بدون شلیک حتی یک گلوله، بخشی از صنعت هسته‌ای ایران را تعطیل کردیم. بله! او از اینگونه تعامل و تنش‌زدایی استقبال می‌کند و شما را نیز تشویق می‌کند. سیاست خارجی، عرصه واقعیت‌هاست؛ بحث فعلی ما این نیست که چرا آرمان‌ها کنار گذاشته شده است، بحث ما این است که چرا از واقعیات غفلت شده است!؟ و واقعیات به خوبی دیده نمی‌شود. یک واقعیت این است که سابقه تاریخی آمریکا نشان داده بود که نمی‌توان به او اعتماد کرد؛ از مردادماه سال ۳۲ در ایران و نقاط دیگر جهان تا به امروز این تکرار شده است اما هنوز عده‌ای به او دلخوش هستند.

وی تصریح کرد: هنر بزرگ امام(ره) در تقابل با آمریکا این بود که واقعیت را کامل دید و نگذاشت واقعیت‌ها به مردم به صورت گزینشی نمایش داده شود.

 

*‌ انقلاب ما مبتنی بر سنت پیامبر بوده و نمی‌توانیم با استکبار، همدست باشیم

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی، دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به فرا رسیدن 13 آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز گفت: این روز در تاریخ انقلاب اسلامی ایران، جایگاه بسیار برجسته دارد چرا که انقلاب ما مبتنی بر استکبارستیزی بود.

وی با بیان اینکه دین ما نیز دین استکبارستیز است، اظهار داشت: مفهوم استکبارستیزی این است که مومنین، خداجویان و موحدین زمانی می‌توانند بندگی خدا را کرده و مومن حقیقی باشند که با دشمنان دین و خدا سازش نکنند و حرکت پیامبر خدا هم مبتنی بر «لا اله الا الله» بوده یعنی فقط الله را عبادت کنید.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی خاطرنشان کرد: بنابراین ما نمی‌توانیم با استکبار، همدست و همراه باشیم چون حرکت استکبار مبتنی بر تضییع حق مردم و ظلم، ستم و استثمار است و اسلام با تمام این‌ها مخالف است.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان تصریح کرد: ما نمی‌توانیم هم مسلمان، پیرو خدا، پیامبر(ص) و امامان معصوم(ع) و عامل به قرآن باشیم و هم با استکبار، همراهی کنیم.

وی گفت: خاصیت یک مومن این است که با روحیه استکباری یعنی آن رفتارها و حرکت‌هایی که استکبار مثل آمریکا به دلیل ایجاد روحیه استکباری‌اش از بدو انقلاب تا به امروز نه تنها با ما بلکه با تمام مستضعفین دنیا کرده تا همه را زیر سلطه خود بگیرد و از همه باج بگیرد و برای همه کدخدایی کند و برای تمام حرکت‌ها نسخه بپیچد، نمی‌تواند پیرو آن باشد.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی ابراز کرد: پس اگر کشوری مثل آمریکا بخواهد روحیه استکباری‌اش را اعمال کند باید ما را زیر سلطه بگیرد و دین، استقلال و پایمردی را از ما بگیرد که در این صورت، آمریکا می‌شود استکبار و ما هم مطیع استکبار می‌شویم.

وی اظهار داشت: اگر از روز اول با استکبار، سازش می‌کردیم به‌یقین پیشرفت‌های مختلف فنی، نظامی و علمی که امروز داریم را به دست نمی‌آوردیم چون ما ملتی هستیم که از اول در کوران‌های سخت توانسته‌ایم خودمان را بسازیم.

 

*‌ پیشرفت‌ها در سایه تحریم‌ها به وجود آمده است

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان با بیان اینکه زمانی که استکبار با ما در ستیز باشد، سختی نیز وجود دارد، خاطرنشان کرد: وقتی دشمن مانند تحریم در ستیز است، ما به خود می‌آییم و مشکلات خودمان را برطرف می‌کنیم و به پیشرفت، ابداعات، اختراعات و نوآوری‌ها دست می‌زنیم.

وی گفت: بنابراین اگر بخواهیم سازش کنیم، تمام این افتخارات ملی از ما گرفته می‌شود و یک ملت تسلیم‌پذیر بی‌خاصیت می‌شویم اما اگر مقاومت کنیم طبیعی است که آن صلابت، شجاعت و پایمردی‌مان به منصحه ظهور می‌آید و خدا، پیامبر و ائمه معصومین(ع) نیز از ما راضی می‌شوند و انسانیت در رفتار ما موج می‌زند چون در مقابل ظلم، ستم، تعدی و استعمار مقابله می‌کنیم و مقاومت کرده‌ایم و بهره خوبی هم برده‌ایم.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی افزود: در زیر سایه این مقاومت‌ها توانسته‌ایم این همه پیشرفت‌ها را داشته باشیم بنابراین مقاومت بیش از تسلیم و پذیرش ظلم برای ما مفید بوده و هست و قطعا هم خواهد بود.

 

*‌ مطرح‌کنندگان مذاکره با آمریکا افراد ترسو هستند

محمد اسماعیلی، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ گفت: ملت ایران در این 40 سال با توجه به شناختی که نسبت به استکبار به‌ویژه آمریکایی‌ها داشتند، مبارزه با استکبار را در سرلوحه کار خودشان قرار دادند و تا امروز هم این مبارزه با قدرت بیشتر ادامه داشته و با بصیرت و آگاهی که ملت ایران داشتند مبارزه تاکنون به نحو احسن انجام گرفته است.

وی اظهار داشت: در طول این مدت، خیلی‌ها خواستند بگویند قدرت آمریکا و استکبار، خیلی زیاد است و شما نمی‌توانید در مقابل آن بایستید.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: این افراد هر روز با ترفند جدید می‌خواستند روحیه و اراده ملت ایران را در مسیر این مبارزه، تضعیف کنند اما بحمدلله به برکت رهبری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، موفق به این کار نشدند.

نماینده سابق مردم شهرستان‌های زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی‌ها که در حوزه عقلانیت میگویند باید با دشمن به صورت عقلانی وارد مذاکره و گفت‌وگو شویم، همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند این عقلانیت نیست بلکه ترس تمام‌عیار است و کسی که می‌ترسد و توان مقابله و دفاع از خود را ندارد طبیعی است که به این حوزه‌ها چنگ می‌زند.

وی اظهار داشت: عقلانیت این است که بتوانیم بر روی پای خودمان بایستیم و بتوانیم توانایی‌های خودمان را افزایش دهیم و بتوانیم همه امکاناتمان را بسیج کنیم که کشور را خوب اداره کنیم وگرنه هیچ اسمی جز ترس نمی‌شود بر وارد مذاکره شدن و درخواست و تقاضا کردن از دشمن گذاشت.

اسماعیلی گفت: یا مثل عربستان به عنوان یک گاو شیرده باید 6 دانگ کشور در اختیار آمریکا باشید و هرگونه امکانات موجود خود را در اختیار آن‌ها قرار دهید تا بتوانید زندگی کنید که آن هم زندگی کردن نیست زیرا زندگی در زیر سایه سلطه دیگران از مرگ هم بدتر است.

وی با بیان اینکه راهکار دیگر در برابر امریکا مبارزه و مقابله است، تصریح کرد: ملت ایران در طول بیش از 40 سال گذشته با مقابله و مبارزه در برابر آمریکا، مسیر درستی را در پیش گرفته و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هزینه سازش، خیلی بیشتر از هزینه مقابله و مبارزه است.

اسماعیلی اظهار داشت: تجربه نیز این را در کشورهایی مانند افغانستان، عراق و سوریه نشان داده که هزینه مبارزه، خیلی کمتر از آن است که برخی‌ها فکر می‌کنند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نتیجه مبارزه و مقاومت با آمریکا را در کشورمان می‌بینیم، گفت: نمونه بارز این نتیجه در حوزه نظامی و دفاعی است که امروز دشمن به هیچ وجه نمی‌تواند ملت ما را تهدید کند زیرا به مرحله بازدارندگی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود در کشور، اظهار داشت: متاسفانه این مشکلات به عملکرد بعضی از مسئولین در داخل کشور برمی‌گردد که توجهی به امکانات کشور نداشته و به توصیه‌های امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، عمل نکردند و اتفاقاتی افتاد که نباید می‌افتاد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: اگر یک دولت انقلابی، متدین و کارآمد بر روی کار بیاید، بخش قابل توجهی از این مشکلات قابل حل بوده و این خط مبارزه با قدرت تمام باید ادامه داشته باشد که بتوانیم روی پای خودمان بایستیم.

وی افزود: متاسفانه بعضی از مسئولین یا اراده‌ای ندارند و یا قدرت اداره کشور را ندارند و به دلایل ناکارآمدی آن‌ها در حوزه اقتصادی، فشارهایی به ملت ایران وارد می‌شود که با توجه به امکانات داخلی، قابل حل است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر