logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۷۹۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
حجت‌الاسلام روحانی در گفت‌وگو با موج رسا:

جریان سازش در مقابل منافع ملت‌ و مصالح کشور هستند/ ملت ایران در سایه مقاومت، آمریکا را در خاورمیانه زمین‌گیر کرده است

جریان-سازش-در-مقابل-منافع-ملت‌-و-مصالح-کشور-هستند-ملت-ایران-در-سایه-مقاومت،-آمریکا-را-در-خاورمیانه-زمین‌گیر-کرده-است
رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: امضای برجام موجب ضربه سنگین به اقتصاد و حیثیت نظام اسلامی شده و منافع ملت را مورد طمع دشمنان قرار داد.

حجت‌الاسلام حمید روحانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: جریان سازش برای مقابله با منافع ملت‌ها و مصالح کشورها فعالیت می‌کند که در کشور خودمان نیز علیرغم مقاومت سرسختانه ملت ایران، جریان سازش به دنبال اهداف خود است.

وی با بیان اینکه در جنگ با روسیه بر اثر بی‌کفایتی فتحعلی شاه با وجود مقاومت سرسختانه ملت ایران قرارداد ننگین ترکمنچای منعقد و ملت ایران سرشکسته شد، افزود: هر وقت عنصر ضعیف‌النفس و بی‌اراده اداره کشور را در دست گرفته است، ملت ایران را به سازش وادار کرده است.

یار دیرین امام خمینی (ره) ادامه داد: افراد ضعیف‌النفس  توسط یک سلسله بند و بسط و قراردادهای پشت پرده تن به سازش داده و قسمتی از منافع ملت را به تاراج برده‌اند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه قرآن کریم افراد را به شدت از هر گونه سازش با دشمنان منع کرده و آن را برخلاف مصالح کشور و ملت می‌داند، افزود: مقام معظم رهبری نیز طبق دستور قرآن، عقل و تجربه تاریخی هر گونه سازش را محکوم و مذمت می‌کنند.

 حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: در نظام اسلامی نیز همواره برخی افراد اصلاح طلب به دنبال این بوده‌اند که ما را در برابر دشمن به تسلیم وا داشته و ملت ایران را ضعیف و ذلیل کنند.

وی با بیان اینکه برجام نمونه آشکاری از سازش در برابر دشمن بود، افزود: امضای برجام موجب ضربه سنگین به اقتصاد و حیثیت نظام اسلامی شده و منافع ملت را مورد طمع دشمنان قرار داد.

یار دیرین امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه کسب شده مقاومت بهترین راه حفظ استقلال کشور است که می‌تواند مانع قرار گرفتن سرنوشت ملت در اختیار دشمن باشد.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی یادآور شد: ما اگر می‌خواهیم سربلند و مستقل زندگی کرده و به دشمنان اجازه دخالت در تعیین سرنوست ملت را ندهیم، باید با نقشه‌های استکبار جهانی با مقاومت که رمز موفقیت است، مقابله کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به اینکه تجربه تاریخی نشان می‌دهد هر جا تن به سازش دادیم منافع کشور از دست رفته است، افزود: مقاومت حضرت امام خمینی (ره) با همراهی ملت ایران موجب پیروزی نظام اسلامی شد.

وی یادآور شد: برخی مسئولان از روی ترس و وحشت و نداشتن ایمان به خداوند متعال دم از سازش با استکبار جهانی می‌زنند در حالی که کسی که با خدا ارتباط داشته و به او اتکا داشته باشد، قلبش مطمئن است.

یار دیرین امام خمینی (ره) ادامه داد: بند و بسط، خیانت و قراردادهای پشت پرده موجب می‌شود تا عناصر نفوذی یا جاسوسان مزد بگیر یا بی‌مزد و منت منافع ملت را زیر پا بگذارند.

رئیس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بیان داشت: مقاومت راه قرآن، انسان‌های برجسته و انبیای الهی در برابر دشمنان است، ملت ایران در سایه مقاومت همه کشورها را شکست داده و آمریکا را در خاورمیانه نیز با همین مقاومت زمین‌گیر کرده است.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: امروز جریان‌هایی به کار افتاده‌اند تا نگذارند آزاد منشی ملت و کشور حفظ شود و به همین دلیل مسئله مذاکره را مطرح می‌کنند که باید در سایه مقاومت در برابر این توطئه ایستادگی کرد.

وی گفت: خط استکبار جهانی از بیرون با تحریم می‌خواهد ما از پا در آورد و در داخل نیز برخی عناصر خود فروخته می‌خواهند ما را به عقب نشینی وادارند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر