logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۷۹۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد زنجان:

13 آبان، نماد مقاومت ملت ایران در برابر قدرت‌های سکولار غربی است

13-آبان،-نماد-مقاومت-ملت-ایران-در-برابر-قدرت‌های-سکولار-غربی-است
عضو هيات علمي گروه علوم سياسي و روابط بين‌الملل دانشگاه آزاد اسلامي زنجان گفت: 13 آبان در واقع، نماد اعلام مقاومت ملت ایران در برابر قدرت‌های بزرگ سکولار غربی و اعلام ناکامی قطعی آنان در اِعمال تحریم‌های حداکثری‌شان است.

فرشيد جعفري در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بنیان روابط جمهوری اسلامی ایران با دولت‌های دیگر نه بر مبنای دولت‌های حاکم بلکه بر مبنای ارتباط با ملت‌ها پی‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دلیل چنین روابطی این است که جمهوری اسلامی ایران، تنها دولت- ملت دین‌مدار بر مبنای الهیات اسلامی و شیعه است.

جعفری با بیان اینکه نمونه برجسته این نگاه را در نامه اخیر مقام معظم رهبری به جوانان فرانسه و اروپا می‌بینم، افزود: اگر دولت حاکم بر فرانسه، اساس روابط بود، نامه مذکور به رئیس‌جمهوری فرانسه یعنی مکرون نوشته می شد اما ویژگی برجسته نظام جمهوری اسلامی ایران این است که نه دولت‌های حاکم بلکه ملت‌ها برای این نظام در اولویت هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: جمهوری اسلامی ایران در مناقشه قره‌باغ نیز معطوف به حق ملت آذربایجان در قلمرو قره‌باغ است که ملتی مسلمان و شیعه هستند زیرا اساس و بنیان روابط جمهوری اسلامی ایران بر مبنای ارتباط با ملت‌هاست.

وی اظهار داشت: این در حالی است که دولت حاکم در جمهوری آذربایجان، متحد امنیتی اسرائیل بوده و دولت حاکم بر آن کشور نمی‌تواند در جهت امنیتی جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد اما ملت آن کشور اینگونه نیست.

جعفری خاطرنشان کرد: از این رو وقتی صحبت از مقاومت می‌کنیم، مقاومت یک ملت در برابر دولت‌های حاکم سکولار غربی است که بیشتر دغدغه، فکر و اندیشه جمهوری اسلامی نه موضوعات عینی امنیتی بلکه بی‌امنی آن‌ها را فراهم می‌کند.

جعفری افزود: به همین دلیل، دولت‌های سکولار غربی با فشار حداکثری و اِعمال تحریم‌ها، قبل از اقتصاد در صدد فروپاشاندن فکر دین‌مدار جمهوری اسلامی ایران هستند.

این عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان ادامه داد: دولت‌های سکولار غربی می‌دانند که گسترش فکر اسلامیِ شیعی جمهوری اسلامی ایران، بنیان فکر سکولار آنان را در معرض تهدید بزرگ قرار می‌دهد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر