logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۲
[ شناسه خبر : ۱۷۸۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

میوه ضد چاقی

میوه-ضد-چاقی
خرمالو کالری کمی دارد و در مقابل غنی از فیبر است؛ در نتیجه می‌تواند در کاهش وزن، کاهش قند خون، بهبود حرکات و عملکرد دستگاه گوارش مؤثر باشد.

به گزارش موج رسا; سید مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «خرمالو چه خاصیت‌هایی دارد؟»، اظهار داشت: خرمالو میوه‌ای شیرین و سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند در بهبود سلامتی نقش داشته باشد.

وی ادامه داد: خرمالو منبع خوبی از ویتامین ب1، ویتامین ب2، ویتامین ب6‌، فولات، منگنز، مس، پتاسیم، منیزیم و فسفر محسوب می‌شود. این میوه رنگی کالری کمی دارد و در مقابل، غنی از فیبر است که همین امر باعث می‌شود در کاهش وزن موثر باشد.

این متخصص تغذیه بیان داشت: خرمالو حاوی مقادیر بالایی ویتامین A است که در تقویت سیستم ایمنی و بینایی نقش دارد. خرمالو سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که نقش مهمی در سلامتی فرد بازی می‌کنند و در کاهش التهاب موثر هستند.

صفوی متذکر شد: استرس اکسیداتیو که در اثر نبود تعادل بین رادیکال‌های آزاد و آنتی اکسیدان‌ها در بدن بروز می‌کند، با بروز بیماری‌های مزمن از قبیل بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون بالا، سرطان‌ها و بیماری‌های نورولوژیک مانند آلزایمر مرتبط است؛ بنابراین مصرف غذاهای سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی، رادیکال‌های آزاد تولید شده در بدن، استرس اکسیداتیو  و متعاقبا شانس بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهند.

وی ابراز داشت: خرمالو همچنین حاوی ویتامین C نیز است و می‌تواند تقریبا 20 درصد نیاز روزانه به این ویتامین را تأمین کند. همچنین فیبر موجود در خرمالو می‌تواند نقش مهمی در کاهش کلسترول بد در بدن داشته باشد.

این متخصص تغذیه تصریح کرد:‌ از دیگر نقش‌های فیبر می‌توان به کاهش قند خون، بهبود حرکات و عملکرد دستگاه گوارش اشاره کرد.

صفوی اضافه کرد: محتوای بالای ویتامینی و آنتی اکسیدانی خرمالو مانند ویتامین A، بتاکاروتن، لیکوپن، لوتئین و کریپتوگزانتین می‌تواند سرعت پیری ارگان‌های بدن را به تاخیر بیندازد./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر