logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۸
[ شناسه خبر : ۱۷۸۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

مسئولی که روحیه استکبار ستیزی نداشته باشد، منافع ملت را فدا می‌کند

مسئولی-که-روحیه-استکبار-ستیزی-نداشته-باشد،-منافع-ملت-را-فدا-می‌کند
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان نظام اسلامی باید به فکر تامین منافع ملت بوده و دارای روحیه استکبار ستیزی باشند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; ، اظهارداشت: در صورتی که شاکله فرهنگی، اعتقادی و فکری مسئولی با بنیان‌های فکری انقلاب همسویی نداشته باشد، آن مسئول در مسیر انقلاب حرکت نکرده و به سمت غرب و شرق تمایل می‌یابد.

وی افزود: غرب زدگی و وابستگی قلبی به تمدن غربی ناشی از تفکر اشرافی‌گری و لیبرالی برخی مسئولان نظام اسلامی است که گاهی این علاقه‌مندی‌ها به غرب و شرق به اندازه‌ای افزایش می‌یابد که از آرمان‌ها و آموزه‌های دینی و اسلامی فاصله گرفته می‌شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فاصله‌گیری از آرمان‌های انقلاب اسلامی موجب می‌شود تا برخی مسئولان این واقعیت را نپذیرند که کشور ما به عنوان یک کشور مستقل، توسعه یافته و پیشرفته می‌تواند حرف‌هایی در جوامع بین‌المللی داشته باشد.

 عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ضعف و سستی و بی‌ارادگی در برخی مسئولان موجب می‌شود تا هویت و فرهنگ سایر کشورها به ویژه کشورهای مستکبر دنبال شود.

حجت‌الاسلام باقری بیان داشت: برخی مسئولان بخاطر سستی خودشان نمی‌پزیرند که با همت و کار جدی می‌توان از وابستگی به غرب و شرق نجات یافته و کشور را آباد کرد.

وی ادامه داد: تجربه نشان داده است که هیچ کشوری در جهان با علاقه‌مندی به غرب و شرق رشد نیافته و نمی‌توان با وطن فروشی و فرهنگ فروشی به توسعه رسید بلکه چنین اقداماتی می‌تواند زمینه تسلط بیگانه را فراهم کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کشورهای بیگانه با تسلط به کشورهای وابسته با ارائه خدمات اندکی بازار و اقتصاد آن کشورها را در اختیار گرفته و منافع خود را تامین می‌کنند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنین مسئولان عافیت طلبی متاسفانه وقتی وابستگی فکری و قلبی به غرب دارند و فرزندانشان در چنین کشورهایی زندگی می‌کنند نمی‌توانند منافع کشور خود را تامین کرده و به فکر ملت خود باشند.

 حجت‌الاسلام باقری افزود: مسئولان عافیت طلب نمی‌توانند در کنار مسئولان انقلابی در مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی از جمله رژیم غاصب اسرائیل، آمریکا و کشورهای مرتجع خاورمیانه ایستاده و از منافع ملت خود دفاع کنند.

وی گفت:  نمونه آخر عدم استکبارستیزی برخی مسئولان کشور برجام بود که ایران به همه تعهدات خود خوشبینانه عمل کرد اما  طرف مقابل نه تنها کاری انجام نداد بلکه تحریم ها را نیز افزایش داد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مسئولان کشور باید از برجام درس گرفته و با روحیه استکبار ستیزی در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و منافع مردم را تامین کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر