logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۱۷۸۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد؛

احداث پردیس سینمایی با اعتبار 1.2 میلیارد تومانی در قیدار

احداث-پردیس-سینمایی-با-اعتبار-1.2-میلیارد-تومانی-در-قیدار
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت:پردیس سینمای شهر قیدار با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان احداث می‌شود.

به گزارش موج رسا; فاطمه کرباسی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا فعالیت هنرمندان به سمت فضای مجازی پیش رفت و هنرمندان به تولید محتواهای فرهنگی و هنری اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بیشتر فعالیت‌ها در قالب‌های نمایش، انیمیشن، موشن‌گرافی و پوستر بود، افزود: همچنین هنرمندان زنجانی در پویش‌های "در خانه بمانیم"، "من ماسک می‌زنم" و "تنها واکسن کرونا، استفاده از ماسک است" حضور چشمگیری داشتند.

این مسئول بیان داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سه سال گذشته به ترتیب رتبه‌های 9،18 و 6 کشوری را کسب کرده و  کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در رتبه 22 کشوری قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه کاهش رتبه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان به دلیل عدم دسترسی کانون‌های روستایی به سامانه فهما بود، افزود: امیدواریم با تغییر وضعیت اینترنت روستاها این مشکل نیز حل شود.

کرباسی با اشاره به برگزاری طرح پاییزه کتاب در زنجان از 24 تا 30 آبان ماه سال جاری، ادامه داد: در این طرح 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: این طرح به منظور در دسترس قرار گرفتن کتب در دست کتابخوانان واقعی بوده و شامل کتب عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان می‌شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از احداث پردیس سینمایی شهر قیدار خبرداد و گفت: با انعقاد قرارداد با سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با شهرداری‌ها مبلغ یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای این پردیس سینمایی اختصاص می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: قرار بود این پردیس در شهر ابهر احداث شود که به دلیل احداث مجموعه فرهنگی و هنری مجهز به سینما در این شهر، پردیس سینمایی در قیدار احداث می‌شود.

کرباسی یادآور شد: 2.9 درصد تسهیلات اختصاص یافته به هنرمندان خسارت دیده از کرونا به هنرمندان زنجانی اختصاص یافت  که از میزان درخواست 91 میلیارد ریالی تا کنون 56 میلیارد ریال پرداخت شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر