logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۷۸۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان زنجان خبرداد

جذب اعتبار ۱.۵ میلیارد تومانی برای احداث باغ موزه دفاع مقدس زنجان

جذب-اعتبار-۱.۵-میلیارد-تومانی-برای-احداث-باغ-موزه-دفاع-مقدس-زنجان
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان گفت: تا کنون ۱.۵ میلیار تومان برای احداث باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان جذب شده است.

به گزارش موج رسا; قاسم محمدی امروز در جلسه تعیین تکلیف زیرساخت‌های پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان، اظهارداشت: ۱۰  سالی  از کلنگ‌زنی پارک موزه دفاع مقدس استان زنجان گذشته است اما هنوز این پروژه به بهره‌برداری نرسیده است.

وی افزود: به دلایل متعدد از جمله کمبود اعتبار و عدم همکاری مسئولان وقت اجرای این پروژه متوقف شده و در سه سال گذشته این پروژه فعال شده است.

این مسئول با اشاره جذب اعتبار  ۱.۵ میلیارد تومانی از استان، گفت: در حال حاضر این پروژه دارای ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی برای افتتاح این پروژه  همزمان با برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان تاکید کرد و گفت: در صورت همکاری فاز نخست این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون سیاسی- امنیتی استاندار زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت: احداث باغ موزه دفاع مقدس فرصت مناسبی برای معرفی و صیانت از ارزش‌های دفاع مقدس و یادآور بزرگمردی‌های رزمندگان و ایثارگران استان محسوب می‌شود.

 وی با بیان اینکه احداث باغ موزه دفاع مقدس موجب معرفی گنجینه دوران دفاع مقدس به نسل‌های آینده می‌شود، افزود: ضروری است پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان هر چه سریع‌تر آماده سازی شود.

این مسئول ادامه داد: تلاش داریم تا این باغ موزه همزمان با برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان افتتاح شود.

معاون استاندار زنجان گفت: ضروری است دستگاه‌های اداری و اجرایی استان طبق بند ۱ ماده ۱۶ نسبت به تامین انشعابات بدون هزینه یا با کمترین هزینه اقدام کنند.

مرادی بر ضرورت تهیه نقشه منطقه از سوی مخابرات استان تاکید کرد و گفت: آب منطقه‌ای نیز نسبت به تهیه نقشه مسیر اقدام کرده و هزینه‌ها را محاسبه کند.

وی با اشاره به اینکه طی ۱۰ روز آینده نسبت به تامین منابع از مرکز از سوی دستگاه‌های اجرایی اقدام شود، بیان داشت: اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز نسبت به تامین بخشی از هزینه‌ها اقدام کند.

 این مسئول بر ضرورت ورود سازمان مدیریت  و برنامه‌ریزی استان برای تامین بخشی از هزینه‌های باغ موزه دفاع مقدس استان تاکید کرد و افزود: احداث این باغ موزه از اهمیت بالایی برای استان برخوردار است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر