logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۷۸۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان:

شکارچیان خرگوش در روستای یاستی‌قلعه، مخل آسایش اهالی هستند

شکارچیان-خرگوش-در-روستای-یاستی‌قلعه،-مخل-آسایش-اهالی-هستند
فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شکارچیان روستای یاستی‌قلعه شهرستان ماهنشان عموما غیربومی بوده و برای سکار خرگوش به این منطقه می‌آیند که حضور آن‌ها سبب سلب آسایش روستاییان شده است.

به گزارش موج رسا; اهالی روستای یاستی‌قلعه از حضور شکارچیان در این روستا برای شکار، گلایه‌مند بوده و مشکلشان را با موج رسا در میان گذاشتند.

آن‌ها می‌گویند شب‌ها شکارچی‌ها به منطقه ما آمده و صدای شلیک اسلحه آن‌ها ایجاد رعب و وحشت کرده و باعث ترس اهالی به‌ویژه زنان و کودکان می‌شود ضمن اینکه علاوه بر ترس، خطرات جانی در پی سهل‌انگاری را هم می‌تواند در پی داشته باشد.

اهالی می‌گویند وقتی موضوع را با محیط زیست در میان می‌گذاریم ما را به پلیس 110 ارجاع می‌دهند و این در حالی است که پلیس 110 نیز می‌گوید که به محیط زیست مراجعه کنید.

یاستی‌قلعه، یکی از روستاهای جذاب، زیبا و تاریخی استان زنجان از توابع شهرستان ماهنشان بوده و به لحاظ آب‌وهوا و وضعیت جوّی از بِکرترین روستاهای زنجان به لحاظ تفریحی به شمار می‌رود.

این روستا در تاریخ ۲۲ فروردین ۱۳۵۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

*‌‌ شکارچیان، غیربومی هستند

اسماعیل قلی‌زاده، فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان در این رابطه به خبرنگار موج رسا گفت: شکارچیان روستای یاستی‌قلعه، عموما غیربومی هستند.

وی با بیان اینکه این شکارچیان، شب‌ها برای شکار خرگوش به یاستی‌قلعه می‌ایند، اظهار داشت: شکارچیان به صورت اتفاقی می‌آیند و همیشه نیستند که بتوان به صورت دائمی پایش کرد.

قلی‌زاده خاطرنشان کرد: همین آمدن اتفاقی و شلیک و تیراندازی کردن آن‌ها سبب ترس و سلب آرامش و آسایش ماهالی روستا می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: این یگان، تمام تلاش و توان خود را شبانه‌روزی به کار می‌گیرد اما منطقه، وسیع بوده و تعداد نیروها نیز محدود است.

وی تاکید کرد: تذکر لازم داده می‌شود تا آن منطقه را بیش‌تر پایش کنند.

قلی‌زاده با بیان اینکه این شکارچی‌ها برای شکار خرگوش به یاستی‌قلعه می‌آیند، گفت: خرگوش به علت اعتقادات مذهبی در مناطق زنجان، خورده نمی‌شود اما شکارچیانی از مناطق کردستان به یاستی‌قلعه آمده و خرگوش را شکار می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه گونه جانوری آهو در منطقه ماهنشان وجود ندارد، گفت: قوچ و میش وجود دارد که آن هم در محدوده روستا نبوده و در مناطق کوهستانی ممکن است یافت شود اما خرگوش‌ها در محدوده روستا پیدا می‌شوند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر