logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۷۸۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر روشنگری معاونت فرهنگی سپاه زنجان:

کارگاه توانمندسازی مبلغین و مروجین فرهنگی «روشنا» در زنجان برگزار می شود

کارگاه-توانمندسازی-مبلغین-و-مروجین-فرهنگی-«روشنا»-در-زنجان-برگزار-می-شود
مدیر روشنگری معاونت فرهنگی سپاه زنجان گفت: کارگاه یکروزه توانمندسازی مبلغین و مروجین و مدیران فرهنگی هنری نواحی مقاومت بسیج با عنوان ((روشنا)) در زنجان برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; مصطفی دودانگه  با اعلام این خبر اظهار کرد: کارگاه یکروزه توانمندسازی مبلغین و مروجین فرهنگی نواحی و حوزه های مقاومت بسیج (خواهر و برادر) و مدیران فرهنگی هنری نواحی مقاومت بسیج با عنوان ((روشنا))  در اواسط آبان ماه  سال جاری با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور اساتید مجرب در زنجان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه  ازمحورهای این  کارگاه می توان به چرایی و فلسفه شبکه روشنگری ، امید آفرینی و ایجاد فضای واقع بینانه به آینده انقلاب و بسط گفتمان مقاومت و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی  ، مهدویت، و ارتباط بین اقتصاد و فرهنگ اشاره کرد، افزود: کارگاه روشنا در نظر دارد با ایجاد و استفاده از ظرفیت فرهنگی و توانمندسازی فعالین  فرهنگی در خصوص فعالیت جوانان مومن انقلابی‌ در فضای مجازی و ایجاد بستر فعالیت فرهنگی و مذهبی  از ابزار هنر و فضای مجازی در راستای روشنگری در آحاد مردم استفاده مناسب نماید.

مدیر روشنگری  معاونت فرهنگی سپاه انصارالمهدی (عج) با بیان اینکه هدف اصلی این کارگاه تقویت شبکه روشنگری ، تبیین و گفتمان سازی فرمایشات و تدابیر ولایت و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و ارزش ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی  است، به بحث روشنگری در فضای مجازی اشاره و تصریح کرد: با توجه به دسترسی افراد جامعه به فضای مجازی وهمچنین افزایش هجمه ها وشبهات دشمن در این عرصه نیازمند تلاش بیشتر وافزایش بصیرت وروشنگری هستیم.

 دودانگه ضمن تاکید بر اهمیت هنر و استفاده از فضای مجازی در شرایط کرونایی افزود: یکی از ابزارهای مهم برای حفظ انقلاب " استفاده صحیح  از فضای مجازی و  هنر" است و میبایست با فعالیت وخدمات انقلابی و جهادی قدردان این انقلاب به واسطه نعمت ولایت فقیه بود.

وی در ادامه به بحث روشنگری وتبیین شخصیت والای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اشاره و ابراز کرد: هنر وسیله‌ای ارزشمند برای نشان دادن روحیات سردار دل‌ها است و ما باید سیره و زندگی حماسی، اخلاقی، رفتاری و روحیه مردم‌داری این شهید والامقام را با ساخت فیلم، مستند و کتاب به تصویر کشیده و در این راستا از ظرفیت هنر استفاده کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه در صورتی می توان یک کار را انقلابی و جهادی نامید که اثر بخش باشد در غیر اینصورت آن عمل فقط باعث اتلاف سرمایه انسانی و مالی شده است، اضافه کرد: کارگاه روشنا و توانمندسازی مبلغین ومروجین روشنگری جهادی بزرگ است که اعضای اصلی آن مدرس،مبلغ، راوی و روشنگر با انگیزه ای جهادی دراین طرح شرکت می کنند و در راستای افزایش بصیرت در جامعه تلاش می کنند.

 مدیر روشنگری  معاونت فرهنگی سپاه گفت: همچنان که امام راحل (ره) با تبیین و آگاهسازی مردم و گفتمان سازی این انقلاب را به پیروزی رساندند، رهبر معظم انقلاب نیز موضوعات اساسی انقلاب را با روش تبیینی با مردم در میان می گذارند و مشارکت مردم را جلب می کنند.

وی یادآور شد: توجه و دقت در  روش شناسی و مخاطب شناسی و هم آوردی تمام ظرفیت‌ها و یکپارچه سازی ماموریت ها در جبهه روشنگری برای همه فعالان این میدان می تواند راهگشا و موثر باشد .

دودانگه در پایان افزود: امیدواریم با برگزاری این کارگاه قدمی در راستای تحقق منویات و فرمایشات ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) برداریم.//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر