logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۱
[ شناسه خبر : ۱۷۸۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبر داد؛

کاهش نسبی تمام حوادث نسبت به سال گذشته

کاهش-نسبی-تمام-حوادث-نسبت-به-سال-گذشته
مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان از کاهش نسبی تمام حوادث نسبت به سال گذشته خبر داد.

صفی‌اله کرامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: حدود ساعت 15:02 بعدازظهر روز شنبه (سوم آبان‌ماه)، یک زلزله 3.8 ریشتری در نوبران استان اراک، اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از آن در ساعت 15:04 زلزله دیگری به بزرگی 5.4 ریشتر در 29 کیلومتری آوج، 30 کیلومتری آبگرم، 107 کیلومتری همدان و 114 کیلومتری قزوین اتفاق افتاد که در شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره استان زنجان نیز کاملا احساس شد.

کرامتی افزود: این زلزله در شهرستان زنجان آنچنان احساس نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: بلافاصله پس از وقوع این زمین‌لرزه‌ها به فرمانداران شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره اعلام شد که بررسی‌های لازم را انجام دهند که آسیب و مشکلی برای شهروندان و روستاییان جنوب ابهر و شرق خدابنده، اتفاق نیتفاده باشد.

وی اظهار داشت: این موضوع به تمام دستگاه‌های اجرایی نیز اعلام شد که آمادگی لازم را داشته باشند تا در صورت نیاز، وارد عمل شده و تصمیمات مقتضی برای امداد و نجات شهروندان، اتخاذ شود.

کرامتی با بیان اینکه خوشبختانه هیچ خسارتی در هیچ یک از نقاط استان وارد نشده بود، خاطرنشان کرد: تقریبا می‌توان گفت زلزله‌ای که در سال 81 اتفاق افتاده و موجب بازسازی و نوسازی ساختمان‌های نامقاوم آن مناطق شده بود، امروز آن ساختمان‌های مقاوم، جواب پس داد و خسارتی ایجاد نشد.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان با بیان اینکه در سال جاری تاکنون تمام حوادث نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، گفت: آتش‌سوزی مراتع 50 درصد از نظر وسعت و 90 درصد از نظر تعداد، کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: امسال وقوع سیل نیز نسبت به سال گذشته کمتر بود زیرا سال گذشته، بارش‌های رگباری زیادی داشتیم ضمن اینکه در سال گذشته، تمهیدات و تدابیر خوبی اندیشیده شده و لایروبی‌های خوبی صورت گرفته بود که در کاهش خسارت‌های سیل، موثر بود و سبب شد تا امسال با چالش و تنش زیادی مواجه نشویم.

کرامتی خاطرنشان کرد: زلزله دیروز طی سال‌های اخیر، اولین زلزله‌ای بود که نزدیک استان زنجان اتفاق افتاد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر