logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۵
[ شناسه خبر : ۱۷۸۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه ستاد کرونا استان زنجان اعلام شد؛

افزایش بستری‌ها و لزوم اتخاذ تدابیر ویژه برای کنترل کرونا/ تشدید نظارت‌ها در ابهر و خرمدره

افزایش-بستری‌ها-و-لزوم-اتخاذ-تدابیر-ویژه-برای-کنترل-کرونا-تشدید-نظارت‌ها-در-ابهر-و-خرمدره
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه طی هفته گذشته تاکنون در بیماری کرونا با یک روند شیب ملایم به سمت پیک، پیش می‌رویم، گفت: تعداد بستری‌ها در یک ماه گذشته روزانه بین 350 تا 400 نفر بود که طی هفته گذشته بیش از 550 بستری داشتیم و این روند در آزمایش سرپایی‌ها نیز ادامه دارد.

به گزارش موج رسا; پرویز قزلباش امشب در جلسه ستاد کرونا استان زنجان اظهار داشت: طی 8 ماه گذشته بیش از 13 هزار نفر در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 40 درصد از این بستری‌ها در بیمارستان ولی‌عصر(عج) بوده و کمترین میزان هم با یک‌دهم درصد مربوط به بیمارستان ایثار ایجرود است و بیمارستان ارتش زنجان نیز حتی یک بیمار کرونایی ندارد.

قزلباش افزود: بیمارستان‌های غیردولتی و غیردانشگاهی استان نیز شامل امام حسین(ع) زنجان، بهمن زنجان و امید ابهر به ترتیب 6.8 ، 3.8 و 2.1 درصد بیماران کرونایی را در خود جای داده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه ارتباط مستقیمی بین رعایت یا عدم رعایت با افزایش یا کاهش بستری‌ها وجود دارد، گفت: متوسط سنی مبتلایان و فوتی‌ها به ترتیب 58 و 71سال است.

وی افزود: شهرستان خرمدره طی هفته‌های اخیر، روند کاهشی داشت اما هفته گذشته روند افزایشی پیدا کرد که به همین دلیل جزء شهرستان‌های خاص قرار گرفت.

خدابخش مرادی نافچی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان نیز که امروز به شهرستان خرمدره سفر کرده بود، گفت: تیم‌های بازرسی در قالب 11 اکیپ طی امروز 285 مورد بازرسی در شهرستان خرمدره انجام دادند که در پی آن 25 واحد صنفی پلمب شده و از 30 واحد صنفی نیز تعهد اخذ شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه با روسای اتحادیه‌های صنفی و مجمع امور صنفی خرمدره اظهار داشت: در این جلسه تاکید شد که هرکدام از روسای اتحادیه‌ها تا پایان امشب، جلسه‌ای با صنف زیرمجموعه خود برگزار و تعهد لازم دریافت شود که هم خود اصناف از ماسک استفاده کرده و هم به افرادی خدمات ارائه دهند که ماسک می‌زنند وگرنه برخورد جدی صورت می‌گیرد.

مرادی نافچی افزود: همچنین جلسه مشترک شورای تامین شهرستان‌های ابهر و خرمدره برگزار شد که در این جلسه نیز مصوبات و تکالیفی بر عهده دستگاه‌های مختلف گذاشته و مقرر شد فرماندهان بسیج، تیم‌های بازرسی، نظارت و ارزیابی خود را فعال کنند و برخورد نیروی انتظامی نیز عملیاتی و قاطع باشد.

محمدرضا صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز با اشاره به محدودیت‌های اِعمال شده طی هفته‌های گذشته گفت: متاسفانه 2 محل علی‌رغم اعمال محدودیت‌ها تقریبا روی تعطیلی را به خود ندیدند که آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی بودند.

وی اظهار داشت: در خصوص آرایشگاه‌های زنانه با توجه به اینکه در محل‌های درب بسته و با تعیین وقت قبلی، خدمات ارائه می‌دهند، کار به جایی رسید که گفتیم درب منزل مربوطه را پلمب کنید.

صائینی خاطرنشان کرد: در خصوص باشگاه‌های ورزشی نیز باید توجه داشت که شرایط، بحرانی است و باید توجه ویژه‌ای صورت پذیرد.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با بیان اینکه مراسم جشن و ازدواج در ماه‌های محرم و صفر برگزار نمی‌شد، گفت: با گذشت این ماه‌ها مجددا برگزاری مراسم در روستاها و باغ‌شهرها آغاز شده که خطر انتشار ویروس کرونا را افزایش می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی است، تالارهای پذیرایی حتی اگر با 30 درصد ظرفیت هم مجوز فعالیت داده شود هم می‌توان فعالت آن‌ها را کنترل کرد و هم مراسم مردم برگزار شود وگرنه نمی‌توان جلوی برگزاری مراسم در باغ‌شهرها و روستاها را گرفت.

فغفوری خاطرنشان کرد: در صورت صدور مجوز برای فعالیت تالارها با یک‌سوم ظرفیت می‌توان با نظارت علوم پزشکی و دستگاه‌های متولی، فعالیت تالارها را کنترل کرد ضمن اینکه تا حدودی از مشکلات تالارها نیز کاسته می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر