logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۶
[ شناسه خبر : ۱۷۸۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

انتقال پسماندهای روی به سردهات مشکل زیست‌محیطی ندارد/ هزینه 6 میلیاردی در فاز نخست

انتقال-پسماندهای-روی-به-سردهات-مشکل-زیست‌محیطی-ندارد-هزینه-6-میلیاردی-در-فاز-نخست
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان در خصوص علت تغییر محل دپوی پسماند روی از روستای مرصع به سردهات گفت: این اقدام، تصمیم کارگروه استانی بود و انتقال پسماندها به محل جدید کاملا اصولی، حساب‌شده و با نظارت خواهد بود و هیچگونه مشکل زیست‌محیطی ندارد.

حسین آبسالان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: انتقال پاسماندهای روی به محل جدید، حساب‌شده و با رعایت تمام موارد بوده و هزینه میلیاردی برای فراهم کردن محل جدید انجام می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه مطالعات و هزینه‌های زیادی برای انتخاب مرصع انجام شده بود که تغییر محل دپو، تلف کردن زمان و انرژی است، خاطرنشان کرد: روستای مرصع، قطعی نبود زیرا چند محل برای دپور پسماندها در نظر گرفته و اولویت‌بندی شده بود که یکی از آن‌ها مرصع بود.

آبسالان با بیان اینکه انتقال پسماندها به روستای مرصع، هزینه‌های کمتری برای شرکت بهین‌فرآور داشت، افزود: شرکت برای انتقال پسماندها به روستای سردهات، هزینه‌های زیادی را تقبل می‌کند به‌گونه‌ای که فقط در فاز اول آماده‌سازی محل، بیش از 6 میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه چنین هزینه‌هایی در فازهای بعدی هم انجام خواهد شد، گفت: ایجاد محل جدید برای دپوی پسماند کاملاً حساب‌شده، فنی و با نظارت بوده و تمام مسائل در آن باید رعایت شود.

وی تصریح کرد: پسماندها بعد از انتقال نیز به صورت فنی مدیریت می‌شوند و هیچگونه آلودگی زیست محیطی در این محل وجود نخواهد داشت.

آبسالان با بیان اینکه پسماندهای قبلی در محل خود باقی خواهد ماند، اظهار داشت: محل قبلی، مالچ‌پاشی و دیوارکشی شده و در آینده نیز مواد آن استحصال خواهد شد و فقط پسماندهای جدید پس از آماده شدن محل به روستای سردهات منتقل خواهند شد.

این مسئول در خصوص مطالبات و اعتراضات اهالی روستای سردهات نسبت به انتقال پسماندها به این روستا خاطرنشان کرد: زمین از منابع ملی است که در اختیار شرکت قرار داده شده و فاصله مناسبی نیز از روستا دارد و به دلیل نظارت‌های فنی هیچ مشکلی برای اهالی روستا پیش نمی‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شرکت بهین‌فرآور نیز طبق قانون و تا حدی که متعهد شده، پاسخگوی مطالبات قانونی روستاییان خواهد بود.

وی درباره پیش‌بینی زمان انتقال اولین مرحله پسماندها به روستای سردهات، اظهار داشت: زمانی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و هر زمانی که محل، آماده باشد اولین مرحله پسماندها منتقل می‌شوند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر