logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۰
[ شناسه خبر : ۱۷۷۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
اصفهانیان در گفت‌وگو با موج رسا؛

امضایم پای قرارداد ویلموتس فقط به معنای رویت آن بود/ در جریان ریز قرارداد مربی بلژیکی نبودیم!

امضایم-پای-قرارداد-ویلموتس-فقط-به-معنای-رویت-آن-بود-در-جریان-ریز-قرارداد-مربی-بلژیکی-نبودیم!
عضو هیات‌رئیسه و سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان اینکه پرونده ویلموتس (سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران) در دادگاه حکمیت ورزش یا همان کَس (CAS) در حال پیگیری است، گفت: پس از آن نیز پرونده در صورت عدم توافق در دادگاه عالی ویژه ورزش در فیفا مطرح خواهد شد و همچنان ادامه دارد و زمان می‌برد تا به نتیجه برسد.

فریدون اصفهانیان در گفت‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در تمام قراردادها اینگونه است که اگر حقوق یک مربی به مدت 2 ماه پردات نشود، می‌تواند شکایت کرده و تمام حقوق خود را دریافت کند.

وی با بیان اینکه فدراسیون فوتبال به دلیل تحریم‌های ظالمانه، چند ماه نتوانست حقوق ویلموتس را پرداخت کند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، ویلموتس از فدراسیون فوتبال شکایت کرد اما نشستن وی بر روی نیمکت تیم ملی در بازی برای تیم‌های عراق و بحرین به ضررش تمام شد.

اصفهانیان با بیان اینکه طبق قانون پس از شکایت، قرارداد به صورت یک‌طرفه فسخ می‌شود، افزود: اما ویلموتس با این حال و علی‌رغم اینکه مقداری از قراردادش را نیز دریافت کرده بود باز هم بر روی نیمکت نشست و همین اقدام، مشکلات زیادی برای وی ایجاد کرد.

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: این اقدام ویلموتس با واکنش فدراسیون مواجه شد تا اینکه وی، وکیل گرفت و هم‌اکنون پرونده در کَس در حال پیگیری است.

*‌ مبلغ قرارداد کی‌روش توسط فیفا و از محل مطالبات فدراسیون پرداخت می‌شد

اصفهانیان با اشاره به اینکه در زمان قرارداد با کی‌روش نیز در تحریم بودیم، اظهار داشت: دریافت مطالبات از فیفا به دلیل تحریم‌ها امکان نداشت اما فیفا می‌توانست مطالبات فدراسیون فوتبال را در خارج از کشور به حساب شخص ثالث، پرداخت کند که مبلغ قرارداد کی‌روش از این طریق، پرداخت می‌شد.

وی ابراز کرد: اما به علت شدت یافتن تحریم‌ها در زمان ویلموتس این اجازه داده نشد که فیفا پولی را به صورت مستقیم به حساب وی واریز کند.

*‌ امضای قرارداد ویلموتس از طرف بنده فقط به معنای رویت آن است

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه سازمان بازرسی کل کشور گفته که مبلغ قرارداد ویلموتس باید توسط اعضای هیات‌رئیسه و مسببان عقد قراداد، پرداخت شود، گفت: در این مورد باید عرض کنم که امضای اعضای هیات‌رئیسه از جمله بنده فقط به معنای رویت قرارداد است چرا که قرارداد را فقط رئیس و خزانه‌دار فدراسیون امضا می‌کند.

وی با بیان اینکه امضای دیگران فقط به معنی رویت قرارداد است، تصریح کرد: ما فقط نسخه فدراسیون را و آن هم به معنای رویت، امضا کرده‌ایم و هیچکدام از ما نسخه‌ای که در دست ویلموتس است را امضا نکرده‌ایم.

اصفهانیان تاکید کرد: آقای تاج (رئیس سابق فدراسیون فوتبال)، قرارداد را به ما نشان دادند و ما هم رویت و امضا کردیم.

وی ادامه داد: ما در جریان ریز قرارداد نبودیم و فقط ویلموتس را از نظر فنی، قبول کرده‌ایم.

*‌ برنامه فدراسیون، استفاده از مدیران برنامه باسواد در عقد قراردادها است

عضو هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به اینکه قراردادهای خارجی، چگونه منعقد می‌شوند که اکثرا ایران در شکایت‌ها محکوم می‌شود، گفت: فدراسیون فوتبال، برنامه‌های دارد که از Agent (مدیر برنامه) هایی برای عقد قرارداد مربیان و بازیکنان استفاده کند که از نظر زبان انگلیسی، مسائل حقوقی و سایر موارد باسواد بوده و مورد تایید فدراسیون باشند تا قراردادهای خارجی، ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه این اتفاق هنوز نیافتاده و در شُرَف انجام است، اظهار داشت: به همین دلیل مشکلاتی در قراردادهای خارجی پیش می‌آید و حتی در زنجان هم بازیکن خارجی بوده که مدیر برنامه‌هایش از تهران آمده و در ادامه مشکلاتی پیش امده است.

اصفهانیان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های فدراسیون این است که قراردادهای خارجی به پول ایران بسته شود، خاطرنشان کرد: به هیچ وجه نباید با بازیکن خارجی، قرارداد با دلار بسته شود زیرا بازیکنی که در ایران بازی می‌کند باید قراردادش به مبلغ ایران باشد.

وی افزود: قرارداد فدراسیون با اسکوچیچ نیز به پول ایران بسته شده و این کار در مورد سایرین هم باید انجام شود چرا که افزایش نرخ دلار و اِعمال تحریم‌ها کشور را با مشکل مواجه می‌کند.

*‌ 4 داور ایرانی در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق، حضور خواهند یافت

سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: 4 داور ایرانی به نام‌های فغانی، بنیادی‌فر، ابوالفضلی و منصوری در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق که به صورت متمرکز در قطر برگزار خواهد شد حضور خواهند یافت.

وی اظهار داشت: عده‌ای حاشیه‌سازی کرده و می‌گفتند هیچ داوری از ایران به این مسابقات دعوت نشده است در حالی که آن‌هایی که مصاحبه کرده بودند از موضوع خبر نداشتند و داروان ایرانی به این مسابقات دعوت شده‌اند.

اصفهانیان با بیان اینکه بیشترین تعداد داوران در سطح آسیا از ایران هستند، تصریح کرد: تیم داوری ایران هم در داور و هم کمک‌داور در فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی هم در بخش اقایان و هم در بخش بانوان در آسیا تکمیل است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از داوران ایرانی هم وارد لیست داوران اِلیت آسیا خواهد شد که باید ناظر داوری از کنفدراسیون فوتبال آسیا بیاید و بازی‌هایی که وی در ایران قضاوت می‌کند را ببیند و تایید کند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر