logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۷۷۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون استاندار زنجان:

فعالیت کمتر از ظرفیت روغن نباتی جهان به دلیل کمبود مواد اولیه است

فعالیت-کمتر-از-ظرفیت-روغن-نباتی-جهان-به-دلیل-کمبود-مواد-اولیه-است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه روغن نباتی جهان، فعال بوده و مشکل خاصی ندارد، گفت: تنها مشکل این شرکت، فعالیت با کمتر از ظرفیت بوده که علت اصلی ان نیز کمبود مواد اولیه و دانه‌های روغنی است.

محمدرضا آبی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: امسال میزان واردات دانه‌های روغنی و مواد اولیه در کل کشور نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یافته که این امر در کاهش تولید روغن نباتی جهان نیز تاثیر گذاشته است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود کمبود مواد اولیه و نداشتن سهمیه شرکت روغن نباتی جهان، این شرکت با پیگیری مدیران ارشد استان دارای سهمیه شد و اولین سهمیه اختصاصی به روغن خوراکی نیز آمده و فعالیت می‌کند.

آبی‌پور با بیان اینکه روغن نباتی جهان با 100 نفر پرسنل فعال است، افزود: روغن خوراکی در این شرکت به صورت مایع تولید می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در خصوص بدهی‌های شرکت روغن نباتی جهان گفت: روغن نباتی جهان به دلیل انباشت مطالبات معوق بانکی، تامین اجتماعی و کارگری، تعطیل شده بود و یک واحد احیاشده محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین دلیل بر اساس جلسات برگزار شده با سرمایه‌گذار شرکت در زنجان و تهران، تمام بدهی‌های این شرکت از قبیل مطالبات معوق بانکی و تامین اجتماعی، قسط‌بندی شده و به صورت ماهانه پرداخت می‌شود و حقوق کارگران شرکت نیز به‌روز است.

آبی‌پور در پاسخ به اینکه چرا این شرکت، روغن جامد تولید نمی‌کند، گفت: خط تولید شرکت جهان، روغن جامد ندارد چرا که میزان مصرف روغن جامد نیز کم است.

وی با بیان اینکه معمولاً روغن مایع در بازار مصرف به عنوان روغن خوراکی شناخته می‌شود، خاطرنشان کرد: روغن جامد به دلیل مشکلات درمانی، کمتر در حوزه خانوار استفاده می‌شود مگر اینکه در مناطق روستایی باشد.

آبی‌پور اظهار داشت: مصرف روغن جامد بیشتر در حوزه صنف است که از این بابت نیز مشکلی نداریم و روغن جامد حوزه صنف، تامین می‌شود.

معاون استاندار زنجان با تاکید بر اینکه روغن جامد به دلیل مصرف پایین، کمتر از روغن مایع تولید می‌شود، افزود: همین میزان روغن جامد نیز برای بازار استان تامین شده که به زودی توزیع می‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر