logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۷۷۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
بعد از اعتراض به رای محکومیت هیات فوتبال زنجان؛

توضیحات اصفهانیان در مورد پرونده فروش تیم فوتبال زنجان

توضیحات-اصفهانیان-در-مورد-پرونده-فروش-تیم-فوتبال-زنجان
رئیس هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه رای محکومیت این هیات در واگذاری تیم فوتبال هنوز قطعی نیست، گفت: رای صادره با اعتراض هیات فوتبال استان در دیوان عدالت اداری در حال رسیدگی است.

فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: منتظر نتیجه اعتراض به دیوان عدالت هستیم و نویدهای خوبی در آینده در این رابطه اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه خیلی ناراحت‌کننده است که هم تلاش و پیگیری کنی و هم مورد اتهام قرار بگیری، خاطرنشان کرد: آمدن تیم فوتبال به زنجان در لیگ 2، پیشنهاد بنده در هیات‌رئیسه فدراسیون بود.

اصفهانیان با بیان اینکه با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌خواستیم که زنجان هم یک تیم در لیگ دسته 2 داشته باشد، گفت: با وجود تمام پیگیری‌ها و رایزنی‌ها فدراسیون فوتبال اعلام کرد که این تبعیض است که فقط به استان زنجان تیم بدهیم.

وی افزود: پس از این پیشنهاد دادم که به هر یک از استان‌های فاقد تیم در لیگ 2 ، یک تیم بدهند که این امکان برای 10 استان از جمله زنجان فراهم شد و این تیم به هیات فوتبال استان زنجان اختصاص داشت.

اصفهانیان با تاکید بر اینکه تیم فوتبال متعلق به این هیات بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه بنده در آن مقطع در شورای شهر زنجان بودم، پیشنهادم این بود که شهرداری، اسپانسر تیم باشد.

رئیس هیات فوتبال استان زنجان گفت: پس از رایزنی‌ها به این نتیجه رسیدیم که شهرداری و اتاق بازرگانی زنجان، اسپانسر این تیم باشند و هر کدام 500 میلیون تومان از این تیم حمایت کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه اتاق بازرگانی آن طور که باید حمایت نکرد و هزینه‌ها به شهرداری تحمیل شد، اظهار داشت: در این شرایط، تیم با نام شهرداری زنجان در مسابقات حضور یافت اما بعد از منفک شدن من از شورای شهر، شهرداری نیز اسپانسری این تیم را قبول نکرد.

اصفهانیان خاطرنشان کرد: تیم فوتبال، معلق مانده بود و حتی تا یک هفته مانده به آغاز مسابقات، تلاش های زیادی کردیم و برای حمایت از این تیم به استانداری، دفتر امام جمعه، شهرداری و جاهای مختلف مراجعه کردیم و گفتیم که اجازه ندهید این تیم بدون صاحب بماند چرا که در این صورت به دسته پایین‌تر سقوط کرده و ارزش و قیمت امتیاز آن کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از نهادها هیچ حمایتی نکردند، افزود: نهایتاً هیات‌رئیسه هیات فوتبال استان تصمیم بر واگذاری تیم گرفت.

*‌ واگذاری تیم فوتبال زنجان کاملاً قانونی بود

رئیس هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه واگذاری تیم فوتبال زنجان کاملا قانونی و با هماهنگی بود، گفت: برای واگذاری تیم، موافقت لازم را هم از فدراسیون فوتبال، هم سازمان لیگ و هم کمیسیون ماده 5 ورزش و جوانان اخذ کردیم.

وی با بیان اینکه در واگذاری تیم فوتبال به استان البرز 150 میلیون تومان به صورت نقدی دریافت شد، اظهار داشت: این مبلغ هم‌اکنون در حساب هیات فوتبال موجود است.

اصفهانیان خاطرنشان کرد: بقیه مبلغ را نیز طی 2 فقره چک هرکدام به مبلغ 130 میلیون تومان دریافت کردیم که متاسفانه در موعد مقرر، نقد نشدند.

رئیس هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه بلافاصله اقدام به شکایت و پیگیری مبلغ چک‌ها کردیم، گفت: در شکایت گفتند که برای هر کدام از چک‌ها باید 13 میلیون تومان پول به حساب دادگستری واریز کنید در حالی که هیات فوتبال استان، پولی نداشت که این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه از 150 میلیون تومان موجود هم نمی‌توانستیم هزینه کنیم، تصریح کرد: با توجه به مصوبه اداره کل ورزش و جوانان استان، مقرر شده بود که به آن 150 میلیون تومان دست نزنیم تا چک‌ها نیز نقد شود و با مجموع مبالغ، امتیاز یک تیم در سال آینده را برای استان خریداری کنیم.

اصفهانیان اظهار داشت: بالاخره 26 میلیون تومان با پیگیری‌های لازم، تامین و به حساب دادگستری واریز شد و در نهایت، حکم جلب صاحب چک، گرفته شد که در شُرف انجام است و وی باید تمام هزینه‌ها و ضرر و زیان وارده و تاخیر تادیه را به هیات فوتبال استان زنجان بپردازد.

*‌ استقبالی از آمدن تیم فوتبال بادران به زنجان نشد

رئیس هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه هزینه‌های مربوط به بازی تیم فوتبال بادران در تهران بالا بود، گفت: طی صحبت با مدیرعامل این تیم، مقرر شد تا تیم فوتبال بادران، بازی‌هایش را در زنجان انجام دهد.

وی اظهار داشت: بنده به مدیرعامل تیم بادران گفتم که ما زمین، استخر و خوابگاه در اختیار شما قرار می‌دهیم و شما هم بازی‌هایتان را به نام زنجان و در زنجان میزبانی کنید که موافقت کردند.

اصفهانیان خاطرنشان کرد: مسئولان تیم بادران در ادامه گفتند که هزینه پروازهای تیم برای شرکت در مسابقاتی که میهمان است را نیز استان زنجان تقبل کند که متاسفانه مسئولان استان از این امر استقبال نکردند.

رئیس هیات فوتبال استان زنجان در پاسخ به اینکه آیا مطمئن بودید که بادران هم به عاقبت پاس همدان و پیکان قزوین دچار نمی شد، گفت: شرایط تیم بادران متفاوت بود زیرا با انتقال پاس و پیکان به تهران و همدان، تمام هزینه‌ها از قرارداد بازیکنان و مربیان گرفته تا الی آخر را استان همدان و قزوین متقبل می‌شدند در حالی که با انتقال بادران به زنجان، این هزینه‌ها توسط خود آن‌ها تقبل می‌شد و ما فقط استخر، زمین و خوابگاه باید در اختیار آن‌ها قرار می‌دادیم.

وی اظهار داشت: هزینه پرواز هم در ادامه به تقاضای مسئولان تیم بادران اضافه شد که آن هم مورد موافقت مسئولان قرار نگرفت و به نتیجه نرسید.

اصفهانیان خاطرنشان کرد: شرایط استان زنجان به‌گونه‌ای است که تیم بادران برای شرکت در مسابقات لیگ دسته یک این امکان را داشت که سفر به 15 استان را با اتوبوس انجام دهد و فقط برخی استان‌ها مانند اهواز، نیاز به پرواز داشت.

وی ابراز کرد: اگر این اتفاق می‌افتاد و بادران به زنجان منتقل می‌شد، منافع زیادی برای زنجان داشت زیرا بادران، تیم‌های پایه هم داشت و قصد تاسیس آکادمی در زنجان داشتند و شرایط واقعاً متفاوت با انتقال پاس به همدان بود.

رئیس هیات فوتبال استان زنجان با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای پیشرفت و توسعه فوتبال استان کرده‌ام، گفت: اما آن طور که باید حمایت نشده و برنامه‌ها به سرانجام نرسیده است.

وی اظهار داشت: حتی مدیرکل ورزش و جوانان استان هم در نشست خبری خود، پیگیری‌های بنده و حکم جلب صاحب چک‌ها را را تایید کرده است.

اصفهانیان تاکید کرد: به حکم صادره اعتراض شده و منتظر بررسی و اعلان نتیجه آن هستیم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر