logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۷
[ شناسه خبر : ۱۷۷۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فرماندار زنجان:

زنجان از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت خطرناکی است

زنجان-از-لحاظ-شیوع-کرونا-در-وضعیت-خطرناکی-است
فرماندار زنجان وضعیت کرونایی زنجان را خطرناک اعلام کرد و گفت: هر روز تعداد مبتلایان به کرونا در زنجان افزایش می‌یابد.

رضا عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه زنجان در حال حاضر به لحاظ شیوع بیماری کرونا در وضعیت خطرناکی قرار دارد اظهار کرد: هر روز شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کرونا هستیم.

وی با اشاره به اینکه امروز شیوع بیماری کرونا خانوادگی شده و این موضوع نگران کننده است افزود: سرعت شیوع کرونا در این دوره بسیار زیاد است و تنها راه مقابله هم استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی است.

فرماندار زنجان با بیان اینکه تعداد مراجعات به مراکز 16 ساعته حوزه سلامت که بررسی اولیه افراد مبتلا را انجام می‌دهند افزایش چشمگیری داشته است عنوان کرد: تعداد مراجعان به دو برابر رسیده است.

وی با بیان اینکه استفاده مردم از ماسک افزایش یافته اما حدود 10 تا 15 درصد از مردم همچنان از ماسک استفاده نمی‌کنند ابراز کرد: ماسک به اندازه کافی در داروخانه‌ها و برخی از فروشگاه‌های سطح شهر زنجان با قیمت 1000 تا 1300 تومان در بین مردم عرضه می‌شود و کمبودی از لحاظ توزیع ماسک در زنجان وجود ندارد.

عسگری با تاکید براینکه نظارت براصناف به شدت افزایش یافته است ابراز کرد: رعایت بهداشت توسط اصناف نسبت به گذشته بهتر شده اما گاها مشاهده می‌شود تعدادی هم رعایت نمی‌کنند و با اصنافی که پروتکل بهداشتی را رعایت نکند قطعا برخورد خواهد شد.

وی با تاکید براینکه فعالیت رستوران‌ها و غذاخوری‌ها نیز رصد می‌شود عنوان کرد: عموما رستوران‌ها به صورت بیرون بر فعالیت می‌کنند اما گاها خبرهایی از سرویس دهی برخی از رستوران‌ها در محل شنیده می‌شود که در صورت مشاهده برخورد جدی انجام خواهد شد.

فرماندار زنجان در مورد برگزاری کلاس‌های مدارس روستایی به صورت حضوری گفت: در حال حاضر شرایطی که در زنجان داریم امکان برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری وجود ندارد و ستاد کرونا استان نیز تصمیمی در مورد این موضوع نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بسته‌های آموزشی برای مدارس روستاهایی که اینترنت ندارند تهیه می‌کند افزود: پیگیری خواهیم تا این بسته‌ها در کمترین زمان در بین این دانش آموزان توزیع شود.

عسگری خاطر نشان کرد: بعد از عبور از این محدودیت‌ها قطعا کلاس‌ها در مدارس روستایی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر