logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۷
[ شناسه خبر : ۱۷۷۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان:

فاز اول ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد/ تعطیلی دائمی 21 باشگاه ورزشی

فاز-اول-ورزشگاه-15-هزار-نفری-زنجان-در-دهه-فجر-به-بهره‌برداری-می‌رسد-تعطیلی-دائمی-21-باشگاه-ورزشی
مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به تخصیص 20 میلیارد تومان از اعتبارات ملی‌شده استانی در سال جاری برای تکمیل ورزشگاه 15 هزار نفری زنجان گفت: با اختصاص این اعتبار، فاز یک ورزشگاه در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش موج رسا; علی خلیلی چچکی امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته تربیت‌بدنی برگزار شد، اظهار داشت: شرایط استثنایی در کشور اتفاق افتاده که از طرفی، تحریم‌های وارده و از طرف دیگر، شیوع ویروس کرونا سبب شده تا در یک جنگ اقتصادی قرار بگیریم و تاثیر زیادی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی داشته است.

وی با بیان اینکه تاثیر کرونا به ورزش، بیشتر از سایر امور بوده است، خاطرنشان کرد: آسیب‌های کرونا هم در ورزش همگانی و هم در ورزش قهرمانی، ملموس‌تر از دیگر فعالیت‌های اجتماعی است.

خلیلی چچکی با بیان اینکه نگرانی جامعه ورزش برای پس از کرونا بیشتر از حال حاضر است، تصریح کرد: چاقی، اضافه وزن، فشار خون، قند خون، چربی خون و بیماری‌های غیرواگیر، آثار منفی و آسیب‌های ناشی از کم‌تحرکی و بی‌تحرکی هستند که خسارت‌های آن بیشتر از بیماری کرونا و خسارت‌های مادی خواهد بود.

*‌ 21 باشگاه ورزشی برای همیشه تعطیل شدند

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه 361 باشگاه ورزشی در استان توسط بخش خصوصی اداره می‌شوند، گفت: تنها منبع امرار معاش و ارتزاق خانواده آن‌ها از محل باشگاهداری بود که متاسفانه به دلیل محدودیت‌های کرونایی، ماه‌ها است که فعالیت نمی‌کنند و علاوه بر آن‌ها 21 باشگاه ورزشی نیز به علت عدم توانایی در اداره امور باشگاه در اثر تعطیلی‌های کرونایی، جمع‌آوری کردند و نتوانستند ادامه دهند.

وی با بیان اینکه 90 درصد باشگاهدارانی که ثبت‌نام کرده بودند، تسهیلات کرونا را دریافت کردند، اظهار داشت: بقیه باشگاه‌ها به‌رغم اطلاع‌رسانی لازم، اشتیاقی برای دریافت تسهیلات از خود نشان ندادند هرچند این تسهیلات نیز پاسخگوی نیازهای مالی باشگاهداران نبوده و باز هم باید پیگیری‌های بعدی برای حل مشکلات آن‌ها انجام شود.

*‌ وزیر ورزش و جوانان به زنجان می‌آید

خلیلی چچکی با اشاره به سفر وزیر ورزش و جوانان در روز پنجشنبه (اول آبان‌ماه) به زنجان، گفت: 10 پروژه شاخص و خوب ورزشی استان با حضور ایشان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که البته برخی از این پروژه‌ها مانند استخر هیدج به دلیل داشتن سالن طبقاتی در کنار آن، چند پروژه محسوب می‌شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان مجموع اعتبارات این پروژه‌ها را 50 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بسیاری از آن‌ها از سال‌های دور و حتی برخی حدود 20 سال قبل آغاز شده بودند که با افتتاح این پروژه‌ها 17 هزار و 810 مترمربع به سرانه فضای ورزشی استان زنجان اضافه می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه چرا با وجود فعالیت اصناف و برگزاری برنامه‌های مختلف با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، باشگاه‌های ورزشی کماکان تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: مسابقات ورزشی و لیگ‌های متعدد کشوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و ما نیز پیشنهاداتی از طریق فدراسیون پزشکی- ورزشی به ستاد ملی کرونا مبنی بر فعالیت باشگاه‌ها ارائه داده‌ایم اما تصمیم کشوری است و باید عمل شود.

خلیلی چچکی افزود: با توجه به درگیری و برخورد بدنی در رشته‌های ورزشی، امکان فعایت وجود ندارد که حتی این درگیری در رشته‌هایی مانند فوتبال و در فضای باز نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: تاثیر ویروس کرونا طوری بوده که زمان مسابقات المپیک هم تغییر کرد در حالی که این مسابقات تاکنون فقط یک بار و آن هم در زمان جنگ جانی به عقب افتاده بود.

خلیلی چچکی در خصوص کم بودن میزان تسهیلات و مشکل بازپرداخت آن به دلیل بیکار شدن باشگاهداران، ابراز کرد: مبلغ تسهیلات و نحوه بازپرداخت آن نیز تصمیم بالادستی بوده و ما فقط برای جذب حداکثری این منابع تلاش می‌کنیم.

*‌ سرانه ورزشی استان زنجان به 0.73 صدم درصد رسید

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به مقایسه برخی شاخص‌ها از سال 92 تاکنون گفت: در سال 92 تعداد ورزشکاران سازمان‌یافته استان 41 هزار و 558 نفر بود و در سال گذشته به 53 هزار و 946 نفر رسید همچنین تجهیز خانه‌های ورزش روستایی از 10 مورد در سال 96 به 149 مورد رسیده که علاوه بر این‌ها 6 مورد نیز با حضور وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اظهار داشت: برگزاری همایش‌های همگانی از 200 مورد در سال 92 به 721 مورد در سال گذشته رسید همچنین در سال 92 تعداد اعزامی به مسابقات مختلف ملی و بین‌المللی 220 مورد بود که در سال گذشته 455 مورد شد.

خلیلی چچکی خاطرنشان کرد: استان زنجان در سال 92 میزبان 35 مورد مسابقات کشوری، بین‌المللی و اردوهای مختلف بود که این مورد در سال گذشته 82 مورد بود و مدال‌های کسب‌شده توسط ورزشکاران زنجانی نیز از 814 مدال در سال 92 به 877 مورد در سال گذشته رسید.

وی افزود: سرانه ورزشی استان زنجان نیز 0.68 درصد در سال 92 بود که هم‌اکنون به 0.73 صدم درصد رسیده و با افتتاح‌های آتی باز هم افزایش می‌یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: هیچ ورزشکار ملی‌پوش زنجانی به بیماری کرونا مبتلا نشده و فقط یک باشگاهدار بر اثر کرونا فوت کرده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر