logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۷۷۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

پیگیر حل مشکل تخصیص آب طرح توسعه زیتون در اراضی شیبدار طارم هستم

-پیگیر-حل-مشکل-تخصیص-آب-طرح-توسعه-زیتون-در-اراضی-شیبدار-طارم-هستم
استاندار زنجان با اشاره به اینکه پیگیر حل مشکل تخصیص آب طرح توسعه زیتون در اراضی شیبدار طارم هستم گفت: این موضوع را دو سال است به صورت جدی پیگیری می‌کنیم در این مدت مشکل برق این طرح را برطرف کردیم.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی با اشاره به راه اندازی بازارچه عرضه زیتون در استان زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه 40 درصد زیتون کشور در استان زنجان تولید می‌شود این حق تولید کنندگان است که چنین بازارچه‌ای در استان زنجان ایجاد شود.

وی با تاکید براینکه راه‌‌اندازی این بازارچه در استان باید در دستور کار جدی قرار گیرد عنوان کرد: این موضوع باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شده و عملیاتی شود.

وی با تاکید براینکه ما با راه‌اندازی بازارچه زیتون به دنبال ایجاد مرکز لجستیک هستیم عنوان کرد: در طرح ایجاد بازارچه زیتون به دنبال ایجاد مراکز رفاهی نیستیم چرا که هدف باید عرضه باشد و تولیدکنندگان بتوانند محصولات تولیدی خود را عرضه کنند.

استاندار زنجان با اشاره به مشکل عدم تخصیص آب به طرح توسعه باغات زیتون در اراضی شیبدار طارم ابراز کرد:  دو سال است که پیگیر حل مشکل عدم تخصیص آب به پروژه توسعه زیتون در اراضی شیبدار طارم هستم.

وی با تاکید براینکه شخصا از این پروژه بازدید داشتم و در جریان موضوعات ریز این پروژه هستم ابراز کرد: برق این پروژه به طول 46 کیلومتر فشار قوی هوایی و 4 کیلومتر زمینی انجام شده و به اتمام رسیده است.

حقیقی با تاکید براینکه تخصیص آب این پروژه را دو سال است پیگیری می‌کنیم و امیدواریم به نتیجه برسیم، افزود: در این پروژه افراد متعددی سرمایه‌گذاری کرده‌اند که در انتظار تخصیص آب پروژه هستند.

وی در ادامه به روند شیوع بیماری کرونا در زنجان اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر روند شیوع بیماری کرونا در زنجان وضعیت خوبی ندارد و برگزاری تجمعات به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه با هر گونه تجمعات در سطح شهرها و روستاها برخورد می‌کنیم، عنوان کرد: فرمانداران و بخشداران باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وی در ادامه همچنین به برگزاری جلسات شورای گفت‌وگو دولت با بخش خصوصی اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر از برنامه‌ریزی‌ها عقب هستیم و باید این موضوع را به جد دنبال کنیم چرا که تا کنون باید 9 جلسه برگزار می‌شد که از ابتدای امسال تاکنون 5 جلسه برگزار شده است.

تاراسی رئیس جهادکشاورزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اجرای طرح آبیاری تحت فشار در اراضی شیبدار عنوان کرد: همه مطالباتی را که به پیمانکار پروژه داشتیم را به صورت کامل پرداخت کردیم.

وی تصریح کرد: پروژه‌های طرح تجهیز 1500 هکتار از اراضی شیبدار به سیستم آبیاری تخت فشار نهایی و قابل افتتاح است.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: انتظار داریم این پروژه‌ها در دهه فجر به بهره‌برداری کامل برسند تا شرکت‌ها در اخذ تسهیلات بانکی نیز دچار مشکل نشوند.

حسینی دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه اگر مشکل آب طارم پیگیری نشود باز هم قابل حل نخواهد بود افزود: آب رودخانه قزل اوزن در زنجان جاری است اما کشاورزان نمی‌توانند استفاده‌ای از آن داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: به جزء مشکل آب طرح اراضی شیبدار طارم، دو شرکت خصوصی نیز توسعه باغات در اراضی شیبدار را انجام دادند که توسط شرکت آب منطقه‌ای حق‌آبه آنها قطع شده است.

مدیر تعاونی‌های تولید روستایی استان زنجان عنوان کرد: قرار است 355 هزار هکتار زیر کشت زیتون برود اما متاسفانه سال‌هاست این مشکل برطرف نشده و همچنان پابرجا است.

رامین میرزایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه در خصوص تخصیص محل مناسب برای اتحادیه تعاونی‌های دانش بنیان جهت استقرار شرکت‌ها عنوان کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی متولی تامین محل مناسب برای استقرار تعاونی‌های دانش بنیان نیست و این موضوع باید از دستگاه‌های متولی استان پیگیری شود.//ع

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر