logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۷۷۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
در جلسه کمیته ایمنی راه‌های زنجان مطرح شد؛

توسعه آزاد راهی، مانع توسعه سایر جاده‌های زنجان شده است

توسعه-آزاد-راهی،-مانع-توسعه-سایر-جاده‌های-زنجان-شده-است
رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: در ۱۵ سال گذشته فقط به توسعه آزاد راه‌ها توجه شده است و مابقی جاده‌ها ایمن‌سازی نشده است.

به گزارش موج رسا; سرهنگ محمدعلی عظیمی، امروز در جلسه کمیته ایمنی راه‌های استان زنجان، اظهارداشت: در شهریور  سال گذشته ۳۳ نفر در جاده‌های استان زنجان فوت کردند که این آمار امسال ۲۴ بود که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به فعالیت‌ ۸ پاسگاه در جاده‌های استان زنجان،افزود: محور قیدار دارای بیشترین تصادفات است که ضروری است نسبت به ایمن‌سازی راه‌ها اقدام شود.
این مسئول با بیان اینکه مسئولان استان طی ۱۵ سال گذشته تنها به توسعه آزاد راه‌ها دلخوش کرده و سایر جاده‌ها توسعه نیافته است،افزود: محور قیدار به همدان در حال حاضر با مشکل مواجه است که ضروری است به این مشکل رسیدگی شود.
معاون اداره کل راهداری و حمل‌و‌‌نقل جاده‌ای استان زنجان در ادامه این جلسه اظهارداشت:  از ۲۴ تا ۳۰ آبان به عنوان هفته ایمنی راه‌ها نامگذاری شده است که برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود.
مدقالچی آموزش و مراقبت از کودکان در ترافیک،یادمان قربانیان سوانح رانندگی، ایمنی موتورسواران.حمل‌و‌نقل بدون حادثه و برگزاری برنامه در تریبون نماز جمعه را از مهمترین برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
وی از برگزاری ۷ برنامه به مناسبت هفته ایمنی خبرداد و گفت: ایجاد کمیته‌های شهرستانی اجرای ایمنی، اجرای طرح روز بدون حادثه ترافیکی، اجرای طرح ارتقای ایمنی کاربران آسیب پذیر،اجرای طرح ارتقای ایمنی ناوگان عمومی و روز بدون حادثه، اجرای برنامه ویژه هفته ایمنی در سیمای راهبران و طراحی و پخش موشن‌گرافی با مضامین هفته ایمنی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: در سه محور آزاد راه, جاده دندی و جاده ماهنشان سامانه کنترل تناژ ثبت شده است و در مابقی جاده‌ها پلیس راه میزان تناژ را کنترل می‌کند.
مدقالچی بیان داشت: در جاده‌های روستایی و جاده‌هایی که به معادن ختم می‌شود بیشترین تخلفات اضافه تناژ ثبت می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی معادن آسیب بزرگی به زیرساخت‌ها وارد می‌کنند که گاهی هیچ آسفالتی در جاده باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: اخطارهای لازم به معادن متخلف داده شده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر