logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۷۷۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس پلیس فتا استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

شهروندان فریب تهدیدات مومو را نخورند

شهروندان-فریب-تهدیدات-مومو-را-نخورند
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با بیان اینکه محتوای پیام‌ها و کلیپ‌های «مومو» ایجاد وحشت و ترس است، گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود فریب این پیام‌ها را نخورده و ضمن حفظ خونسردی، فرزندان را نیز به آرامش دعوت کنند.

محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ارسال پیام‌های مومو فقط مختص زنجان نبوده و این اتفاق در سایر استان‌ها نیز افتاده است.

وی در خصوص جلوگیری از افتادن در دام این پیام‌ها خاطرنشان کرد: پیام‌های مومو، موجب نگرانی خانواده‌ها و مراجعه به پلیس فتا می‌شود اما از شهروندان می‌خواهیم که توجهی به آن نداشته و نگران نباشند.

آدینه‌لو افزود: محتوای این پیام‌ها ایجاد وحشت، ترس و نگرانی در بین بچه‌ها و خانواده‌شان بوده که اقدام به اخاذی و تهدید بابت این است که به تمام اطلاعات گوشی فرد، دسترسی دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان با تاکید بر اینکه خانواده‌ها نباید این تهدیدها را جدی بگیرند، گفت: زیرا پیام‌های مومو و مشابه آن، دروغ بوده و صحت ندارد و قصد آن فریب است.

وی تصریح کرد: خانواده‌ها فرزندان را به آرامش دعوت کرده، Account (کاربر) را حذف و در لیست سیاه (Black List) قرار دهند و مسدود کنند.

آدینه‌لو با بیان اینکه نهایتا این است که سیمکارت را تعویض کنند، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود از شبکه‌های اجتماعی داخلی برای آموزش‌ها استفاده شود زیرا این ظرفیت در برنامه‌هایی مانند شبکه شاد وجود دارد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه پیام و موارد مشکوک می‌توانند موضوع را از طریق سایت اینترنتی cyberpolice.ir یا شماره تماس 6-02421821581 با پلیس فتا در میان بگذارند.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر