logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۸
[ شناسه خبر : ۱۷۷۲۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر شیلات جهادکشاورزی استان زنجان خبرداد

وضعیت مناسب صادرات ماهی به کشورهای هدف از استان زنجان

وضعیت-مناسب-صادرات-ماهی-به-کشورهای-هدف-از-استان-زنجان
مدیر شیلات جهادکشاورزی استان زنجان از وضعیت مناسب صادرات ماهی به کشورهای هدف از استان زنجان خبر داد.

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به وضعیت تولید ماهی و رهاسازی بچه ماهی در استان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات خوراک ماهی و همچنین کاهش میزان مصرف ماهی در استان زنجان به خاطر شیوع بیماری کرونا میزان مصرف ماهی کاهش یافته و این موضوع باعث انباشت ماهی‌ها در استخرها شده بود.

وی با بیان اینکه در مقطعی صادرات ماهی نیز انجام نمی‌شد، گفت: این موضوع باعث افت قیمت ماهی در بازار مصرف شد.

مدیر شیلات جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود یک ماه است بازار فروش ماهی از وضعیت خوبی برخوردار است بیان کرد: نهاده‌های ماهی در بازار کمتر است و همچنین نهاده‌ها کیفیت لازم را ندارند.

وی افزود: پودر ماهی در بازار کم است و واردات آن نیز انجام نمی‌شود و این موضوع باعث افت کیفیت خوراک ماهی در استان زنجان شده که این موضوع در وضعیت تولید می‌تواند تاثیر گذار باشد.

حقی‌راد با تاکید براینکه قیمت ماه در اوایل امسال حدود 20 درصد افزایش یافت عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم خوراک ماهی 14 هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه با اشاره به اینکه 90 درصد پرورش ماهی استان زنجان در حاشیه رودخانه‌ها اتفاق می‌افتد بیان کرد: مشکلی از لحاظ تولید ماهی در استان زنجان وجود ندارد.

مدیر شیلات جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه از صادرات ماهی از استان به کشورهای جنوب خلیج فارس خاطر شان کرد: همچنین به روسیه نیز صادرات انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه قیمت هر کیلوگرم ماهی از 25 هزار تومان به 38 تا 39 هزار تومان افزایش یافته است گفت: این افزایش قیمت به دلیل افزایش صادرات اتفاق افتاد.

حقی‌راد با تاکید بر اینکه ماهی‌های که در استخر‌ها دپو شده بودند با باز شدن راه صادراتی به بازار کشورهای هدف صادراتی ارسال شد گفت: در حال حاضر وضعیت پرورش ماهی خوب است و مشکلی چندانی نداریم و تنها مشکلی که با آن مواجه هستیم پایین بودن کیفیت خوراک ماهی در بازار است که مشکل کشوری است.

وی در مورد تامین خوراک ماهی توسط واحدهای فعال در استان گفت: چند واحد در استان در تولید خوراک ماهی فعالیت می‌کنند که این واحدها درصد کوچکی از نیاز استان به خوراک ماهی را تامین می‌کنند.//ع

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر