logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۲
[ شناسه خبر : ۱۷۷۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
کارشناس مسائل مذهبی:

عدم توجه به سیره پیامبر اسلام موجب ایجاد مشکلات اخلاقی و اجتماعی در جامعه می‌شود

عدم-توجه-به-سیره-پیامبر-اسلام-موجب-ایجاد-مشکلات-اخلاقی-و-اجتماعی-در-جامعه-می‌شود
کارشناس مسائل مذهبی گفت: عدم توجه به سیره و روش رفتاری پیامبر گرامی اسلام موجب ایجاد مشکلات اخلاقی و اجتماعی در جامعه می‌شود.

حجت‌الاسلام علی ناصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام، اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام به عنوان پیامبر خاتم دین اسلام را به عنوان کاملترین دین الهی به جهانیان معرفی کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های برجسته پیامبر گرامی اسلام، بیان داشت: پیامبر اعظم اشرف مخلوقات عالم بوده و اولین نوری است که از سوی خداوند متعال در این عالم به وجود آمده است.

کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام در میان قومی به دنیا آمد که ثروت و قدرت شمشیر زنی در آن به عقل و منطق ارجحیت داشت، افزود: شخصیت پیامبر(ص) به عنوان الگو در قرآن معرفی شده است که هر کس از مکتب ایشان پیروی کند، نه تنها در عصر و زمان خود بلکه امروز و تا روز قیامت به مقام بندگی می‌رسد.

حجت‌الاسلام ناصر با بیان اینکه پیامبر اعظم  الگوی خوبی برای امت اسلامی و نسل‌های امروز و فردای جامعه جهانی است، یادآور شد: یکی از مهمترین ویژگی پیامبر گرامی اسلام اخلاق ایشان است که قرآن کریم نیز در توصیف ایشان به خلق عظیم و دارای همه کرامات اخلاقی اشاره می‌کند.

وی تصریح کرد: نبی مکرم اسلام به عنوان شخصیتی است که با اخلاق خود حتی در دوران نوجوانی و جوانی در میان قوم عرب به محمد امین شهرت داشت.

کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: رفتار نبی مکرم اسلام باعث شد که قلب‌ها را به سمت خود جذب کرده و تسخیر کند و حضرت علی (ع) در توصیف ایشان برای شخصی که خواستار معرفی حضرت محمد (ص) بود فرمودند:" انک لعلی خلق عظیم" به این معنا که خلق عظیم ایشان در برابر نعمت‌های قلیل دنیا غیر قابل شمارش است.

حجت‌الاسلام ناصر رفعت، مهربانی، رحمت و دوستی را از ویژگی‌های برجسته پیامبر گرامی اسلام عنوان کرد و گفت: هر جامعه، دین و مذهبی برای ارتقای خود نیازمند توجه به الگویی همچون پیامبر گرامی اسلام است.

وی با بیان اینکه مخلوقات و افلاک به خاطر حضرت محمد (ص) آفریده شده است، ادامه داد: عدم توجه به سیره و روش رفتاری پیامبر گرامی اسلام موجب ایجاد مشکلات اخلاقی و اجتماعی در جامعه می‌شود.

 کارشناس مسائل مذهبی با بیان اینکه هر جا که از روش و سنت پیامبر گرامی اسلام دور شده‌ و ملاک جامعه پول و ثروت شده است، با مشکلات بسیاری مواجه شده‌ایم، افزود: خوشرفتاری و اخلاق حسنه پیامبر گرامی اسلامی الگوی خوبی برای جامعه است.

حجت‌الاسلام ناصربیان داشت: با حضور پیامبر گرامی اسلام تفکر جاهلی به بوته فراموشی سپرده شده و ملاک خوبی افراد جامعه میزان تقوا شد که ضروری است خوش اخلاقی و خوش رفتاری پیامبر گرامی اسلامی نیز برای رسیدن به کمال و سعادت جامعه مورد توجه باشد.

وی گفت: در صورتی که نگاه ما به زندگی، سنت و سبک حضرات معصومین(ع) زندگی آرام خواهد بود اما اگر از آن سیره دور شویم، از تقوا عقب افتاده‌ایم.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر