logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۴
[ شناسه خبر : ۱۷۷۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

امام حسن (ع) مقدمه‌سازی امویان برای از بین بردن اسلام را خنثی کردند

امام-حسن-(ع)-مقدمه‌سازی-امویان-برای-از-بین-بردن-اسلام-را-خنثی-کردند
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: امام حسن مجتبی (ع) در بحث مسائل سیاسی نیز مقدمه‌سازی که برای از بین بردن اسلام از دست امویان انجام شده بود را خنثی کردند.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی (ع)، با بیان اینکه کریم بودن در مورد خداوند متعال مطلق و در مورد دیگران محدود است چرا که خداوند واجب‌الوجود است و همه اوصاف برای او است، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های مهم امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از خداوند متعال، انبیای الهی کریم بودن را از خداوند متعال الگو گرفته و الگوهای بارز عالم بشریت محسوب می‌شوند.

کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به اینکه امام حسن مجتبی (ع) بارها اموال خود را به نیازمندان جامعه بخشیدند و به همین دلیل به عنوان کریم اهل بیت (ع) معروف هستند، افزود: حضرت در بعد مسائل تبلیغی و ترویج دین و مباحث اخلاقی و فرهنگی و اجتماعی با همه وجود در خدمت مردم بوده و دوستی و رفاقت خوبی با مردم داشتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع) همه وجود خود را وقف اسلام کرده و در جنگ‌ها نیز از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کردند، بیان داشت: این امام همام در بحث مسائل سیاسی نیز مقدمه‌سازی که برای از بین بردن اسلام از دست امویان انجام شده بود را خنثی کردند.

حجت‌الاسلام بیگدلی یادآورشد: امویان و معاویه برنامه عظیمی برای برچیدن نام اسلام و برگشت جامعه به دوران جاهلیت داشتند که در صحبت‌های معاویه نیز به این موضوع اشاره شده است، اما امام حسن مجتبی (ع) با حرکت خود اجازه نداد این توطئه دشمنان عملی شود.

وی بیان کرد: امام حسن مجتبی (ع) در پاسخ به مردم عصر خود در خصوص علت پذیرش صلح‌نامه،فرمودند:"اگر مرا به عنوان ولی و رهبر خود انتخاب کرده‌اید باید بدانید حجت خدا کار غیرعقلانی انجام نمی‌دهد و هر کاری از روی حکمت و منطق انجام می‌شود.

این کارشناس مسائل مذهبی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در خصوص امام حسن (ع)، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند:" حضرت امام حسین (ع) به امام حسن در زمینه امضای صلح‌نامه کمک کرد اگر چه امویان برخلاف آن عمل کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه اگر امام حسین (ع) نیز بود به عنوان امام امت همان کار امام حسن (ع) را انجام می‌دادند، افزود: امام حسن مجتبی (ع) با پای پیاده 22 بار به مکه مکرمه مشرف شدند.

حجت‌الاسلام بیگدلی با اشاره به تاکیدات امام حسن مجتبی (ع) به مباحث اعتقادی، آخرت گرایی، توحید محوری و معاد محوری، تصریح کرد: این امام همام جنگجویی بسیار ماهر بودند که با قدرت شمیشر زنی بالا همواره در رکاب پدر بزرگوارشان در خط مقدم مبارزه می‌کردند. 

وی یکی دیگر از ویژگی‌های امام حسن مجتبی (ع) را علاقه ایشان به حضرت امام حسین (ع) عنوان کرد و گفت: این امام همام همواره به مردم را به دوستی با امام حسین (ع) سفارش می‌کردند.

این کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: مظلومیت امام حسن (ع) همواره در تاریخ مورد توجه بوده تا جاییکه ایشان نه تنها مظلومت مادر خود را مشاهده کردند بلکه در حال حاضر نیز حرم مطهری برای ایشان احداث نشده است.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه همه ائمه دارای وزنه عاشورایی بودند، افزود: وزنه عاشورایی امام سجاد(ع)، دعا، وزنه عاشورایی امام صادق (ع) تعلیم و تربیت، وزنه عاشورایی امام کاظم (ع) تحمل زندان و وزنه عاشورایی امام حسن مجتبی (ع) پذیرش صلح بود.

وی برضرورت ترویج و تبیین جایگاه امام حسن مجتبی (ع) تاکید کرد و گفت: فرزندان انقلابی باید از ایشان الگو گرفته و در زندگی به کار ببندند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر