logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۱۷۶۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان:

پرونده ثبت‌نام‌های اقدام ملی مسکن تا اواسط آبان‌ماه بسته می‌شود

پرونده-ثبت‌نام‌های-اقدام-ملی-مسکن-تا-اواسط-آبان‌ماه-بسته-می‌شود
معاون مسكن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: از سوی وزارتخانه متبوع برای اتمام بررسی شرایط و تشکیل پرونده متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تا اواسط آبان‌ماه فرصت داده شده که تلاش می‌کنیم تا آن زمان، بخش عمده‌ای از کارهای مربوطه را انجام دهیم.

سعید شاهین‌فر در گفت‌گو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در مرحله اول 9 هزار نفر در استان در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده بودند، اظهار داشت: از ایت تعداد 5 هزار نفر حائز شرایط بودند که واحدهای مربوط به حدود 4 هزار نفر از این متقاضیان، قرعه‌کشی و به پروژه‌ها معرفی شدند.

وی با بیان اینکه  واحدهای مربوط به حدود 1300 متقاض نیز هفته آینده قرعه‌کشی می‌شود، خاطرنشان کرد: اسامی این افراد به دلایلی در سامانه مانده بود که اکنون در مرحله انتخاب پروژه هستند و هفته آینده نیز قرعه‌کشی و به پروژه‌ها معرفی می‌شوند.

شاهین‌فر با بیان اینکه پس از قرعه‌کشی این متقاضیان، حدود 500 نفر نیز از مرحله اول باقی می‌ماند، افزود: این دسته از متقاضیان نیز دارای مواردی از جمله مالکیتی یا مغایرت ثبت احوالی دارند که خوشبختانه مشکل‌شان اوایل این هفته، حل شده و مهلت 15 روزه برای پرداخت اولین واریزی به آن‌ها داده شده است.

وی ادامه داد: این متقاضیان نیز پس از ثبت‌نام اولین واریزی، وارد مرحله انتخاب پروژه و قرعه‌کشی می‌شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه متقاضیان برای پرداخت اولین واریزی 15 روز مهلت دارند، تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت طی این مدت، یک اخطار و مهلت مجدد 15 روزه نیز اعطا می‌شود که در صورت عدم پرداخت مجدد از سامانه حذف می‌شوند.

وی با بیان اینکه فرآیند بررسی شرایط ثبت‌نامی‌های مرحله دوم نیز حدود یک ماه است که آغاز شده، گفت: در مرحله دوم بیش از 16 هزار نفر از استان زنجان در این طرح ثبت‌نام کرده بودند که تاکنون حدود 8 هزار نفر، حائز شرایط شناخته شده‌اند.

شاهین‌فر با بیان اینکه شرایط بقیه متقاضیان در حال بررسی است، اظهار داشت: با وجته به شرایط کرونایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، روزانه بین 200 تا 250 نفر برای تکمیل مدارک و تشکیل پرونده معرفی می‌شوند.

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا فرآیند تشکیل پرونده ثبت‌نامی‌های مرحله دوم تا اواسط یا نهایتاً اواخر آبان‌ماه به اتمام برسد، خاطرنشان کرد: این دسته از متقاضیان نیز پس از پالایش، تکمیل مدارک و تشکیل پرونده و تایید نهایی برای افتتاح حساب بانکی معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی 24 هزار واحد از مسکن ملی در شهر زنجان آغاز شده است، گفت: در شرق شهر زنجان، کارهای عمرانی از روی زمین و فونداسیون انجام می‌شود اما در غرب زنجان در حال طراحی و مطالعه بوده و در مراحل پایانی تایید نقشه قرار دارد.

شاهین‌فر در خصوص واریزی‌های مراحل بعدی متقاضیان اظهار داشت: در صورتی که بخواهیم پروژه‌ها را 2 ساله به پایان برسانیم هر سال حداقل باید 2 مرحله آورده نقدی از متقاضیان دریافت شود.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس، متقاضیانی که 40 میلیون تومان اولیه را واریز کرده‌اند این احتمال وجود دارد که تا پایان سال جاری، یک مرحله دیگر نیز واریزی داشته باشند.

شاهین‌فر با بیان اینکه نحوه واریز آورده متقاضیان اهمیت زیادی در ساخت پروژه‌ها دارد، تاکید کرد: هر اندازه که متقاضیان، آورده خود را در موعد مقرر پرداخت کنند به همان اندازه در پیشرفت پروژه‌ها موثر خواهد بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر