logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۸
[ شناسه خبر : ۱۷۶۹۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نماینده مجلس خبرگان:

پیامبر اکرم(ص)، حاکمیت مقتدر و مقاوم در برابر دشمن را به نمایش گذاشت/ جهاد، اصلی‌ترین راه پیروزی بر دشمن

پیامبر-اکرم(ص)،-حاکمیت-مقتدر-و-مقاوم-در-برابر-دشمن-را-به-نمایش-گذاشت-جهاد،-اصلی‌ترین-راه-پیروزی-بر-دشمن
نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص)، حاکمیتی که با اقتدار در برابر دشمن ایستاد را به نمایش گذاشتند، گفت: بر این اساس کسانی که با ادعای عقلانیت در صدد تئوریزه کردن ذلت در برابر دشمن هستند، فاصله زیادی از مشق و مرام پیغمبر گرامی اسلام دارند.

آیت‌اله محمد حاج‌ابوالقاسم دولابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: حضرت محمد(ص) در تمام ابعاد و رفتارهای فردی و اجتماعی، الگو بوده و در همه حوزه‌ها باید به ایشان اقتدا کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه‌های رفتاری ایشان، رفتار سیاسی است، خاطرنشان کرد: آنچه که در حوزه حاکمیت و اخلاق گفته می‌شود این است که پیامبر اکرم(ص) فقط برای ارشاد معنوی مبعوث شده‌اند اما آنچه که از سیره و فرمایشات پیامبر و آیات قرآن استفاده می‌شود این است که پیامبر اسلام برای اقامه و برپا داشتن حق، قیام کردند.

حاج‌ابوالقاسم دولابی افزود: لذا حاکمیت ایشان، یک حاکمیت همه‌جانبه و الگو در همه حوزه‌ها از جمله سیاست، اقتصاد و همچنین بحث‌های تربیتی بود که امروز با عنوان فرهنگ از آن یاد می‌شود.

نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری گفت: پیامبر اسلام(ص) در برابر کفار و دشمنان شرق و غرب در آن زمان با قاطعیت ایستاد و حاکمیت ایشان مصداق آیه شریفه «لاشرقیه و لاغربیه» زیر پرچم توحید و شعار «لا اله الا الله» شکل گرفت.

وی با بیان اینکه ایشان در طول مدت حکومتشان حدود 70 جنگ را تجربه کرده‌اند، افزود: حضرت محمد(ص) این مطلب را به مسلمانان آموختند که جهاد، یکی از اصلی‌ترین راه‌های پیروزی بر دشمن بوده و حل مشکلات جامعه در گرو جهاد و مجاهدت است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر