logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۷۶۹۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان:

طرح المان میدان ۱۵ خرداد زنجان دارای مفاهیم زیادی است

طرح-المان-میدان-۱۵-خرداد-زنجان-دارای-مفاهیم-زیادی-است
رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: انتقادهایی به طرح المان ۱۵ خرداد زنجان از سوی برخی افراد مطرح شده بود که توسط طراح پاسخ داده شد.

عباس راشاد امروز در گفت و گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: طرح آماده‌سازی شده المان میدان 15 خرداد زنجان بر اساس نظر کارشناسان امر دارای مفهوم خیزش و رویش با تاکید ویژه روی عدد 3 یادآور خردادماه و با استفاده از 15 المان عمودی یادآور روز پانزدهم به تصویر کشیده شده است.

وی افزود: همچنین گنبد فیروزه‌ای خفته روی کف میدان که گویی بخش بیرون زده کره‌ای کامل است مفهوم شهادت را به تصویر کشیده است.

این مسئول بیان داشت: ارتباط فرمی طرح میدان با المان میدان انقلاب زنجان برقرار و  جوش و خروش مردم حول هدفی ارزشمند و واحد را در نقطه مرکزی میدان نمایش داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان یادآور شد: سه عنصر مشبک در نقطه طلایی المان با رنگی متفاوت جای گرفته است که با طرحی برگرفته از نقوش هندسه اسلامی ایران علاوه بر تاکید بر روی جنبه معنوی و اعتقادی این حرکت متعالی می‌تواند مفهوم شهادت را در فضاهای تهی مشبک‌ها به تصویر بکشد.

راشاد ادامه داد: این طرح به صورت انتزاعی و رئال بوده و بنا به گفته طراح می‌توان بر اساس درخواست متخصصان تغییراتی در آن اعمال شود.

وی ادامه داد: 15 خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است همانگونه که امام خمینی (ره)  فرمود:" 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی و منشا انقلاب اسلامی است".

این مسئول تصریح کرد:  طراح این المان در سه جلسه به صورت حضوری و تصویری به سئوالات منتقدان پاسخ داده و نظر منتقدان را جلب کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: طراحی اجرایی این المان آغاز شده است و بر اساس قول داده شده کار اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.//ن    

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر