logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۱۷۶۸۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
در جلسه رفع موانع تولید مطرح شد؛

تکمیل 8 پروژه بزرگ صنعتی جهش تولید در استان زنجان/ تولیدکنندگان در منگنه عدم هماهنگی در دولت

تکمیل-8-پروژه-بزرگ-صنعتی-جهش-تولید-در-استان-زنجان-تولیدکنندگان-در-منگنه-عدم-هماهنگی-در-دولت
رئیس سازمان صمت استان زنجان از تکمیل 8 پروژه بزرگ صنعتی جهش تولید در این استان خبر داد.

به گزارش موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه ستاد رفع موانع تولید با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری انجام شده در حوزه صنعت در شش ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته اظهار کرد: 155 میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره‌برداری رسیده استان زنجان در سال گذشته به 945 میلیارد تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه میزان افزایش سرمایه‌گذاری صنعتی در استان زنجان امسال نسبت به سال گذشته 5 برابر افزایش یافته است تصریح کرد: در این مدت میزان اشتغال 686 نفر نیمه اول سال گذشته به یک هزار و 588 نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان صمت استان زنجان با تاکید براینکه میزان اشتغال حوزه صنعت رشد 131 درصدی را نشان می‌دهد ابراز کرد: این نشان می‌دهد توسعه صنعت در استان همچنان اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید براینکه به هر اندازه سخت‌گیری‌ها در حوزه ارائه مجوز تاسیس اتفاق بیفتد غالبا سرمایه‌گذاران راغب به سرمایه‌گذار نمی‌شوند بیان کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته تعداد جواز‌های صادر شده 442 فقره بوده که امسال این تعداد به 665 فقره افزایش یافته است.

فغفوری با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد که بخش خصوصی انگیزه خوبی برای سرمایه‌گذاری در استان دارد ابراز کرد: سرمایه گذاری پیش‌بینی در شش ماهه نخست سال گذشته 3 هزار و 491 میلیارد تومان به 9 هزار 951 میلیارد تومان رسیده است.

وی با تاکید براینکه امسال برای استقرار واحدهای بزرگی در استان مجوز صادر شده است ابراز کرد: میزان اشتغال جواز تاسیس‌های صادر شده هم از 8هزار و 506 نفر به 15هزار و 296 نفر رسیده که 80 درصد رشد را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان صمت استان زنجان خاطر نشان کرد: تعداد جواز تاسیس‌های صادر شده و به بهره‌برداری رسیده‌ها دو آیتمی که فضای سرمایه‌گذاری استان و هم میزان انگیزه حضور سرمایه‌گذاران در استان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه هشت پروژه بزرگ صنعتی جهش تولید استان در حال تکمیل است خاطر نشان کرد: اگر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند تعداد پروژه‌های به‌ بهره برداری رسیده استان از رقم 6 هزار میلیارد تومان بیشتر می‌شود.

یوسف مرادلو رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران نیز در این جلسه به مشکلات صنایع سرب و روی اشاره کرد و گفت: عدم هماهنگی وزارت صمت، گمرک و بانک مرکزی روند فعالیت صنایع سرب و روی را تحت الشعاع قرار داده است.

وی با تاکید براینکه سالهای گذشته در ورود موقت کالاها نیز ضمانت نامه بانکی به گمرک ارائه می‌دادیم گفت: در حال به دلیل کم لطفی مسئولان واحدهای سرب و روی در واردات موقت‌ به جای ضمانت نامه‌ها پول نقد دریافت میکنند در حالی که یک تولیدکننده نمیتواند با وضعیت تحریم‌هایی که دشمن ایجاد کرده پول میلیاردی خود را به جای ضمانت نامه در گمرک قرار دهد.

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران گفت: درخواست ما این است که استانداری طی نامه‌ای به بانک مرکزی اعلام کند که در شرایط فعلی حال تولیدکنندگان را درک کرده و از فعالان این حوزه به جای پول نقد ضمانت نامه بپذیرند.

وی عنوان کرد: از طرفی نیز بانک مرکزی تنها بخش صادرات ما را می‌بیند و به موضوع ورود موقت توجه نمی‌کند. این نگاه یک سویه باعث متعهد شدن ما به ارز صادراتی شده که این موضوع نیز برای ما مشکل ساز شده است.

مرادلو با بیان اینکه تعهد ایجاد شده برای فعالان حوزه سرب و روی باعث محرومیت آنها از خدمات بانکی شده است افزود: با این اقدامات متاسفانه تولیدکنندگان این حوزه در منگنه قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه با تاکید براینکه متاسفانه یک سری افراد ناآگاه از مسائل میدانی پشت درهای بسته تصمیم‌هایی می‌گیرند که در اجرا همه را دچار مشکل کرده است، گفت: تصمیم اشتباهی که گرفته می‌شود فردای همان روز این تصمیم اجرا می‌شود اما وقتی می‌خواهند همان تصمیم اشتباه را اصلاح کنند 6 ماه به طول می‌ا‌نجامد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر