logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۴
[ شناسه خبر : ۱۷۶۷۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
نماینده مردم ابهر وخرم‌دره در مجلس شورای اسلامی:

2 میلیون نفر از جاماندگان، سهام عدالت دریافت می‌کنند/ اهل سوار شدن به دنا پلاس نیستم

2-میلیون-نفر-از-جاماندگان،-سهام-عدالت-دریافت-می‌کنند-اهل-سوار-شدن-به-دنا-پلاس-نیستم
نماینده مردم ابهر وخرم‌دره در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جاماندگان سهام عدالت به مجلس در قالب طرح دو فوریتی ارائه شده است تا با تایید مجلس شورای اسلامی ۲میلیون جامانده سهام دریافت کنند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن شجاعی امروز در جمع خبرنگاران استان زنجان اظهارداشت:  ظرفیت‌سازی ملی برای اقدامات ملی، استانی و شهرستانی وظیفه هر نماینده است که با توجه به ظرفیت‌های عظیمی که در مرکز وجود دارد، نماینده می‌تواند از ارتباط و نفوذ خود در طول مدت نمایندگی از این ظرفیت استفاده کند.

وی تمرکز بر روی برخی موضوعات ملی به ویژه از جنبه نظارتی را مهم ارزیابی کرد و گفت: عضویت در کمیسیون اصل ۹۰ ظرفیت مطلوبی برای خدمات رسانی فراهم می‌کند که در این کمیسیون به عنوان نائب رئیس انتخاب شدم.

این نماینده با اشاره به حضور خود در هئیت نظارت بر رفتار نمایندگان، افزود: این کمیسیون می‌تواند نقش مهمی در نظارت بر عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد کند.

نماینده مردم ابهر وخرم‌دره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تلاش شد ارتباط خوبی با مسئولان کشوری برای استفاده از ظرفیت‌ها برای توسعه استان برقرار شود که تاکنون نتایج خوبی را داشته است.

* 2 میلیون جامانده،سهام عدالت دریافت می‌کنند

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه طرح جاماندگان سهام عدالت به مجلس در قالب طرح دو فوریتی ارائه شده است تا با تایید مجلس شورای اسلامی ۲میلیون جامانده سهام دریافت کنند، افزود:  ابهامات بسیاری در عملکرد مسئولان در خصوص سهام عدالت وجود دارد.

وی از کلید خوردن تحقیق و تفحص در خصوص سهام عدالت در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: در خصوص قانون کاداس نیز شکایتی در اصل ۹۰ مطرح شده است که مسئولیت آن برعهده من است که حل این مشکل موجب حل میلیون‌ها پرونده در قوه قضائیه می‌شود.

وی برضرورت اتحاد و انسجام در مجمع نمایندگان استان زنجان تاکید کرد و گفت: عدم اتحاد و انسجام ضربه جدی به استان وارد کرده است که تلاش می‌شود با اتحاد نمایندگان فعلی این امر محقق شود.

*رتبه ۲۸ در جذب بودجه زیبنده استان نیست

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ بیان داشت: زنجان در زمینه درآمد استان ۱۵ کشور و در جذب بودجه در رتبه ۲۸ قرار دارد که باید با تلاش نمایندگان این رتبه ارتقا یابد.

نماینده مردم ابهر وخرم‌دره در مجلس شورای اسلامی افزود: در یک سال پیش رو به سراغ کارهایی که شدنی است می‌روم که در زمینه پروژه‌های عمرانی تلاش شد با استفاده از ظرفیت‌ها از این پروژه‌ها گره‌گشایی شود.

حجت‌الاسلام شجاعی ادامه داد: مردم دارای مشکلات خردی هستند که عدم حل آنها ناراحتی ایجاد می‌کند که می‌توان به مشکلاتی از جمله جابه جایی تیر چراغ برق، آب شرب،ریزش جاده اشاره کرد.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص سربازی، گفت:  سربازی باید آورده‌ای برای سرباز داشته و قوای نظامی از این ظرفیت استفاده کرد و به نحوی ساماندهی شود که به پیشرفت کشور منجر شود.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ یادآور شد: از هر خلاقیتی از ناحیه هر جوانی استقبال می‌کنم اگرچه شجاعتی را در برخی از مسئولان در حمایت از جوانان نمی‌بینم.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبارزه جدی و بی‌امان با فساد از ماموریت‌های من است که لازمه آن داشتن تقوا است، اگر با فساد مقابله نشود فساد منتشر می‌شود.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه حساسیت مدیران نسبت به فساد کم بوده است،افزود: سوابقی از فساد در استان وجود دارد که موجب راه‌اندازی پرونده‌هایی در قوه قضائیه شده است به همین دلیل باید از منبعی که بوی فساد می‌آید، حساس بود.

وی تصریح کرد: صیانت از دستگاه‌های اجرایی را وظیفه خود می‌دانم و به حدود دخالت واقفم، برخی انتصابات در آموزش و پرورش با سفارش خارجی اتفاق افتاده است.

*آدم برای به کارگیری ندارم

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: بنده آدم برای به کارگیری ندارم و گرایش سیاسی افراد به دلیل مشکلات موجود برایم مهم نیست اما برخی مدیران عملکرد ضعیفی دارند.

نماینده مردم ابهر وخرم‌دره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رئیس  جمهور حاضر به حضور مردم و نمایندگان مردم نیست، افزود: با وجود زخم خوردن مردم از مسائل اقتصادی آشنا در دفاع از رئیس جمهور دفاع بدی کرد.

حجت‌الاسلام شجاعی از روحانی خواست در مجلس حضور یافته و توضیح بدهد کما اینکه ممکن است با توضیح رئیس جمهور نمایندگان اقناع شوند,افزود: واکسن دریافت نکردم و نگرانی در خصوص بیماری ندارم چرا که خداوند هر چه مقدر کند، همان می‌شود.

وی در خصوص اختصاص خودرو به نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: امید مردم به مجلس نباید ناامید شود احساس می‌کنم گاهی اقداماتی انجام می‌شود که خلاف این موضوع است.

*اهل سوار شدن به دنا نیستم

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: اهل سوار شدن به خودروی دنا در این شرایط نیستم و پژو دریافت کردم که به صورت امانی در اختیار نمایندگان قرار گرفته است.

نماینده مردم ابهر وخرم‌دره در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم اختصاص یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت نیز گفت: این موضوع در حال بررسی بوده و هنوز نتایج آن اعلام نشده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر