logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۷۶۷۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان مطرح شد؛

افتتاح 3 کتابخانه عمومی زنجان همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی

افتتاح-3-کتابخانه-عمومی-زنجان-همزمان-با-هفته-کتاب-و-کتابخوانی
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: 3 کتابخانه عمومی برای افتتاح در هفته کتاب و کتابخوانی آماده می‌شود،

به گزارش موج رسا; امیرعلی نیک بخش امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان زنجان، اظهار داشت: به جز سالن‌های مطالعه برای قرائت کتاب، تمام فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی استان فعال بوده و با محوریت فضای مجازی دنبال می‌شود.

وی افزود: عضوگیری، امانت دادن، تشکیل گروه‌های مجازی، ارائه نسخه PDF کتاب‌ها و دریافت سفارش کتاب از جمله اقداماتی است که فعال بوده و تعطیل نشده است.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت سالن مطالعه کتابخانه‌های عمومی استان بستگی به دستورات و مصوبات ستاد کرونا دارد.

مدیرکل کتابخانه های استان زنجان با بیان اینکه 3 کتابخانه عمومی برای افتتاح در هفته کتاب و کتابخوانی آماده می‌شود، اظهار داشت: این کتابخانه‌ها شامل کتابخانه عمومی حسینی در مسجد جامع زنجان، کتابخانه امام علی(ع) شهر قیدار و کتابخانه خیّرساز شهید کبودخانی در روستای محمودآباد خدابنده است.

فاطمه کرباسی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان در این جلسه گفت: در طرح تابستانه کتاب که از 18 تا 30 مردادماه امسال اجرا شد 7 کتابخانه در سطح استان مشارکت کردند.

وی با بیان اینکه ارزش کتاب‌های خریداری شده توسط مردم در طرح تابستانه 163 میلیون تومان بود، اظهار داشت: 30 میلیون تومان نیز یارانه از سوی وزارت ارشاد برای این کتاب‌ها اختصاص یافت.

این مسئول با بیان اینکه طرح پاییزه کتاب نیز از 5 تا 12 آبان در زنجان اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: یارانه کتاب‌ها در این طرح 20 درصد بوده و سقف مجاز خرید برای هر خریدار 200 هزار تومان و سقف یارانه متعلقه نیز 40 هزار تومان است.

کرباسی افزود: جشنواره کتاب سال استان نیز برای دومین سال اجرا خواهد شد که اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت گرفته است. 

* افزایش 100 درصدی پرداخت نیم‌درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌ها 

معاون امور مالی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان نیز گفت: در سال 97 پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی استان 10 میلیارد ریال بود که این رقم در سال 98 با بیش از 100 درصد افزایش به 21 میلیارد و 628 میلیون ریال رسید.

سیروس نعمتی افزود: این رقم برای سال جاری بر اساس تفریغ بودجه شهرداری‌ها 29 میلیارد و 329 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در سال 98 کمکی از طرف خیرین برای کتابخانه‌های عمومی استان صورت نگرفت، اظهار داشت: برای سال جاری، یک میلیارد و 938 میلیون ریال وصول منابع از این محل، پیش‌بینی شده است.

نعمتی، جمع کل منابع کتابخانه‌های عمومی استان در سال گذشته را 135 میلیارد و 621 میلیون ریال بیان کرد و گفت: این رقم برای سال جاری 199 میلیارد و 860 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

معاون امور مالی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان افزود: همچنین جمع کل هزینه‌های تمکل دارایی‌های سرمایه‌ای از محل اعتبارات دولتی، اختصاصی و خیّری نیز برای سال جاری 41 میلیارد و 268 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر