logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۷۶۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی باید نقش برجسته‌ای در مبارزه با کرونا ایفا کنند/ تجلیل از خیر جوان کتابخانه‌ساز

حوزه‌های-فرهنگی-و-اجتماعی-باید-نقش-برجسته‌ای-در-مبارزه-با-کرونا-ایفا-کنند-تجلیل-از-خیر-جوان-کتابخانه‌ساز
استاندار زنجان با بیان اینکه 8 ماه است که کشور و استان با بیماری کرونا درگیر است، گفت: انتظارم این است که حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز در کنار حوزه بهداشت، درمان و پشتیبانی، نقش برجسته‌ای در مبارزه با این ویروس ایفا کنند.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اظهار داشت: اختصاص موضوع کرونا به کتاب و کتابخوانی و ارسال محتوای مرتبطه به مناطق مختلف جهت فرهنگسازی مردم در راستای مبارزه با کرونا از جمله این اقدماات است که می‌تواند انجام شود.

وی تصریح کرد: فرهنگسازی نسبت به عواقب عدم استفاده از ماسک، عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عوارض کرونا و معرفی بیماران بهبودیافته نیز مواردی دیگری است که حوزه فرهنگی و اجتماعی می‌تواند با تولید محتواهای هنری و چندرسانه‌ای، نقش بسیار زیادی در مبارزه با کرونا ایفا کند.

حقیقی خاطرنشان کرد: زنجیره بسیاری از مشکلات از درون خانواده آغاز می‌شود که جلوگیری از آن نیز نیازمند فرهنگسازی و تلاش دستگاه‌های فرهنگی است اما متاسفانه اقدامات ایجابی مانند فرهنگسازی، مغفول مانده و اقدامات سلبی، پیگیری می‌شوند.

استاندار زنجان تاکید کرد: در مبارزه با بیماری کرونا فقط کادر بهداشت ودرمان نقش ندارند بلکه حوزه فرهنگی و اجتماعی هم باید نقش برجسته‌ای ایفا کند.

وی با بیان اینکه تاکنون 18 درصد مردم استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: تامین 100 درصدی ماسک و مواد بهداشتی و ضدعفونی‌کننده، تاخیر در شیوع کرونا در استان، افزایش تخت‌های بیمارستانی و مراقبت‌های ویژه و تامین اقلام دارویی مورد نیاز و بسیاری از اقدامات دیگر در بارزه با کرونا انجام شده که نیاز به معرفی و فرهنگسازی دارد.

حقیقی خاطرنشان کرد: حوزه فرهنگی و اجتماعی باید این باور حقیقی را در مردم ایجاد کند که استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پیشگیری از کرونا بسیار مهم است.

استاندار زنجان با اشاره به ساخت کتابخانه خیّری شهید کبودخانی توسط جوان 35 ساله در روستای محمدآباد شهرستان خدابنده گفت: این اقدام خیلی ارزشمندی است و باید از این جوان تجلیل شده و به مردم استان معرفی شود.

وی با اشاره به افزایش بیش از 100 درصدی پرداخت نیم‌درصد درآمد شهرداری‌های استان به کتابخانه‌های عمومی در سال 98 نسبت به 97 اظهار داشت: افزایش پرداخت‌ها نشان می‌دهد که پیگیری‌ها در این زمینه، جدی و کارساز بوده و شهرداری‌ها به تعهدات خود عمل کرده‌اند.

حقیقی در خصوص اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای کتابخانه‌های عمومی استان در سال 99 خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص کرونایی حاکم، احتمال دارد به جز نیم درصد سهم شهرداری‌ها، این اعتبارات به طور کامل محقق نشود که باید برای وصول کامل آن تلاش شود.

وی با تاکید بر برگزاری برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی با محوریت فضای مجازی و ویدئوکنفرانس، گفت: بالاترین هدف در گرامیداشت هفته کتاب این است که در شرایط کرونایی، راهکارهایی برای ترغیب و تشویق بیش از پیش مردم به مطالعه، سرمایه‌گذاری، اهدای کتاب و سایر موضوعات مرتبط با کتاب و کتابخوانی پیدا کنیم.

حقیقی تصریح کرد: تعداد اعضا، اهدای کتاب، شمار مراجعان و تعداد کتاب‌های امانتی، چهار شاخص مهم موفقیت در حوزه کتاب و کتابخوانی است که باید به آن‌ها توجه شود.

وی افزود: کاهش 80 درصدی اهدای کتاب توسط مردم به کتابخانه‌ها در سال گذشته نسبت به سال 97 باید بررسی شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر