logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۱
[ شناسه خبر : ۱۷۶۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
موج رسا گزارش می‌دهد؛

همدلی همنوعان ایرانی در رزمایش ایران همدل

همدلی-همنوعان-ایرانی-در-رزمایش-ایران-همدل
دستگاه‌ها و نهادهای مختلفی در پویش ایران همدل، مشارکت داشتند که در این راستا تاکنون کمک‌های زیادی هم توسط دستگاه‌های مربوطه و هم توسط مردم جمع‌اوری و در بین نیازمندان و مناطق محروم استان توزیع شده تا بنا به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، کسی در این کمک‌ها از قلم نیفتد.

به گزارش موج رسا; همزمان با شیوع ویروس منحوس کرونا و در پی فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر رزمایش همدلی و دستگیری از نیازمندان و افرادی که در پی شیوع این بیماری با مشکلات معیشتی مواجه شده‌اند، پویشی تحت عنوان «ایران همدل» شکل گرفت تا مرحمی بر زخم‌های مادی جامعه باشد و ایرانیان در کنار مشکلات روحی ایجاد شده از کرونا با مشکل دیگری دست و پنجه نرم نکنند که بر این اساس تاکنون پویش در 2 مرحله با مشارکت دستگاه‌ها و نهادهای مختلف اجرا شده و یاری‌گر همنوعان در روزهای سخت کرونایی بوده است.

موج دوم این پویش از روز عید سعید غدیر خم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد و دستگاه‌های مختلف با استفاده از ظرفیت خود و همچنین مشارکت‌های عموم مردم و خیرین در این رزمایش، حضور یافته و بسته‌های معیشتی را به جامعه هدف و خانواده‌های شناسایی‌شده می‌رسانند.

** مجموع کمک‌ها در پویش ایران همدل 240 میلیارد ریال است

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان در این باره به خبرنگار موج رسا گفت: در کمک مومنانه در قالب پویش ایران همدل در ماه مبارک رمضان، 31 هزار و 720 پُرس غذای گرم در 18 آشپزخانه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، طبخ و در بین خانواده‌های مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند، توزیع شد.

وی اظهار داشت: در این راستا بیش از 100 هزار بسته بهداشتی و مواد ضدعفونی‌کننده نیز در بیان این اقشار، توزیع شد.

صفری با بیان اینکه در درون این پویش 341 راس قربانی در عید سعید قربان به ارزش 32 میلیارد ریال، ذبح شده و در بین مددجویان و نیازمندان توزیع شد.

وی ارزش ریالی مجموع کمک‌های مرحله اول پویش را 92 میلیارد و312 میلیون ریال بیان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان با بیان اینکه این نهاد در مرحله دوم پویش ایران همدل در قالب 2 طرح اطعام حسینی و احسان حسینی مشارکت دارد، گفت: تهیه و توزیع 117 هزار و 980 پُرس غذای گرم و 35 هزار و 605 بسته سبد معیشتی نیز در این مرحله انجام گرفت.

وی با بیان اینکه مرحله دوم پویش تا پایان ماه صفر ادامه دارد، اظهار داشت: ارزش ریالی کمک‌ها تاکنون 81 میلیارد ریال بوده است.

صفری خاطرنشان کرد: در کنار این کمک‌های معیشتی، مساعدت‌هایی نیز برای پیشگیری از شیوع کرونا به مددجویان، انجام گرفته تا حفظ سلامتی این اقشار در اولویت قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان همچنین از برگزاری جشن شور عاطفه‌ها به مناسبت آغاز سال تحصیلی خبر داد و گفت: تاکنون بیش از 30 میلیارد ریال نیز در این طرح، جمع‌آوری شده که رویکرد هزینه‌های آن برای تهیه تبلت و گوشی هوشمند برای دانش‌آموزان نیازمند تحت حمایت است تا از آموزش در فضای مجازی، محروم نمانند.

وی با بیان اینکه پویش اربعین هم در راستای حمایت از مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر و تهیه سبد غذایی در حال انجام است، افزود: در این پویش، هزینه سفر به کربلای معلا با توجه به شیوع کرونا به خانواده‌های نیازمند و ایتام، جمع‌آوری و پرداخت می‌شود.

صفری اظهار داشت: جمع کل کمک‌های مردمی در پویش‌ها از ماه مبارک رمضان تاکنون بدون احتساب جش شور عاطفه‌ها 240 میلیارد ریال بوده است.

** حدود 10 هزار نفر از جامعه هدف بهزیستی، متنعم شده‌اند

نعمت ملکی، معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان نیز با بیان اینکه پویش ایران همدل، نتیجه خوبی در پی داشته است، گفت: تاکنون یک میلیارد و 400 میلیون تومان در بهزیستی استان جمع‌آوری شده و 9 هزار و 892 نفر از مددجویان این کمک‌ها متنعم شده‌اند.

وی با بیان اینکه عموم مردم می‌توانند در این پویش، مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: تهیه بسته‌های معیشتی به جامعه هدف بهزیستی و کمیته امداد، تهیه اقلام کمک‌آموزشی و لوازم‌التحریر و تامین لوازم بهداشتی در زمینه پیشگیری از بیماری کرونا، محورهایی است که برای هزینه‌کرد و مصرف این کمک‌ها تعریف شده است.

ملکی خاطرنشان کرد: پویش‌های متفاوتی در مناسبت‌های مختلف توسط سازمان بهزیستی در سطح کشور، شکل می‌گیرد که ایران همدل نیز در پی شیوع بیماری کرونا شکل گرفت که مرحله دوم آن از عید سعید غدیر خم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان زنجان افزود: این پویش با مشارکت هفت دستگاه در سطح کشور شامل صداوسیما، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان، سازمان بسیج مستضعفین، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال ناجام است.

وی با بیان اینکه شهروندان برای ارائه کمک‌های خود می‌توانند به واحد مشارکت‌های مردمی بهزیستی شهرستان‌ها مراجعه کنند، اظهار داشت: پویش ایرزان همدل به صورت گسترده در سطح کشور و با شعار «از همدیگر گره‌گشایی کنیم» انجام می‌شود.

** ستاد اجرایی فرمان حضرت امام همیشه پای کار است

رحمان هادی‌نژاد، دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان زنجان نیز گفت: در مرحله اول پویش و احسان همدلی 24 هزار بسته ارزاق معیشتی هر کدام به ارزش 300 هزارتومان در بین نیازمندان و مناطق محروم استان زنجان توزیع شد.

وی اظهار داشت: در مرحله دوم نیز 30 هزار بسته ارزاق معیشتی هر کدام به ارزش 400 هزار تومان توزیع شد.

هادی‌نژاد با اشاره به توزیع اقلام پروتئینی از زمان شیوع بیماری کرونا در چندین مرحله، خاطرنشان کرد: در یک مرحله بیش از 300 تُن مرغ در کل استان توزیع شده و در اربعین حسینی نیز بیش از 40 تُن مرغ برای پخت غذای گرم اختصاص یافت و مرحله سوم پویش ایران همدل، همچنان ادامه دارد.

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان زنجان با بیان اینکه این قرارگاه دست خالی نبوده و هر لحظه در حال تلاش است، گفت: رزمایشی نیز با عنوان «مشق احسان» برای تامین لوازم‌التحریر بود که در یتاد اجرا شد.

وی با بیان اینکه امسال، سومین سال این رزمایش بود، اظهار داشت: یک میلیون بسته در کشور و بیش از 7 هزار بسته اقلام و لوازم‌التحریر در سطح استان تهیه شد که ارزش هر کدام از بسته‌ها حدود 180 هزار تومان است.

هادی‌نژاد خاطرنشان کرد: این بسته‌ها شامل کیف ایرانی و لوازم‌التحریر کاملاً ایرانی است که در آغاز سال تحصیلی توسط گروه‌های جهادی در بین نیازمندان و مناطق محروم توزیع شد و همچنان نیز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون اقلام بهداشتی و ضدعفونی‌کننده نیز در چندین مرحله توزیع شده است، گفت: این اقلام شامل ماسک، الکل و ژل ضدعفونی‌کننده و مواد شوینده بوده که در مناطق محروم توزیع شد ضمن اینکه گروه‌های جهادی ستاد در ضدعفونی معابر و مراکز شهری نیز فعال بودند.

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در استان زنجان تصریح کرد: در کنار تمام این کمک‌ها 70 سری جهیزیه نیز تامین و برای نیازمندان توزیع شده است.

وی گفت: بنای ستاد در تامین و توزیع اقلام بهداشتی، حمایت از کارخانجات و کارگاه‌های د اخلی در راستای جهش تولید و حمایت از کالای ایرانی است.

هادی‌نژاد با تاکید بر اینکه اعضای گروه‌های جهادی که با ستاد همکاری دارند تا آخرین لحظه پای کار هستند، خاطرنشان کرد: تمام این همکاری‌ها فقط به یک گوشه چشم رهبر معظم انقلاب اسلامی و از روی عشق و ارادت به ایشان و بدون هیچگونه چشمداشتی بوده است.

وی با بیان اینکه هیچکدام از اعضای گروه‌های جهادی، پولی بابت همکاری خود از ستاد اجرایی دریافت نمی‌کنند، تصریح کرد: حتی خود بنده به عنوان دبیر قرارگاه، ریالی نمی‌گیرم و همه ما به عشق مقام معظم رهبری آماده‌ایم تا پای جان در این مسیر، تلاش کنیم.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر