logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۹
[ شناسه خبر : ۱۷۶۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد؛

تنبلی چشم از رایج‌ترین علل نابینایی/ 3 هزار نابینا تحت پوشش بهزیستی زنجان

تنبلی-چشم-از-رایج‌ترین-علل-نابینایی-3-هزار-نابینا-تحت-پوشش-بهزیستی-زنجان
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه تبلی چشم، یکی از رایج‌ترین علل نابینایی است، گفت: سال گذشته 46 هزار کودک 3 تا 6 ساله، تحت سنجش بینایی قرار گرفته و بیش از 2 هزار کودک مشکوک از لحاظ بینایی با ارجاع به چشم‌پزشک به صورت رایگان تحت درمان قرار گرفتند.

محمد محمدی قیداری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: برنامه‌های پیشگیرانه، اولین و مهمترین ماموریت سازمان بهزیستی است تا جلوی بسیاری از معلولیت‌ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 694 نفر نابینا تحت پوشش بهزیستی استان هستند، خاطرنشان کرد: 124 نفر از این افراد دانش‌آموز و 51 نفر دانشجو بوده و یک هزار و 586 نفر نیز مستمری‌بگیر هستند.

محمدی قیداری افزود: نابینایان تحت پوشش از تمام امکانات سازمان از بدو تولد تا توانمندسازی بهره‌مند شده و بهزیستی حتی بعد از توانمندسازی نیز حامی آن‌ها است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در بین نابینایان استان حدود 60 ورزشکار شناسنامه‌دار نیز فعال بوده و دارای مدال‌های زیادی در رشته‌های مختلف هستند.

وی اظهار داشت: در مجموع 21 هزار و 800 معلول تحت پوشش بهزیستی استان زنجان بوده که 14 هزار و 428 نفر علاوه بر سایر خدماتی که دریافت می‌کنند، مستمری‌بگیر ماهانه سازمان نیز هستند.

به گزارش موج رسا؛ پانزدهم اکتبر یا ۲۳ مهر به عنوان روز جهانی بزرگداشت نابینایان و یا قانون عصای سفید، نامگذاری شده که در سال‌های کبیسه، مقارن با ۲۴ مهر است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر