logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۵
[ شناسه خبر : ۱۷۶۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مسائل اقتصادی مطرح کرد؛

بازار سرمایه در انتظار اختصاص یک درصد صندوق توسعه ملی

بازار-سرمایه-در-انتظار-اختصاص-یک-درصد-صندوق-توسعه-ملی
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: با توجه به وضعیت چند روز گذشته، پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه همچنان رو به تعادل حرکت کند اما این بازار در انتظار اختصاص یک درصد صندوق توسعه ملی است.

حسین محمودی اصل امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بازار سرمایه در چند روز گذشته متعادل بود که این امر موجب کاهش ارزش معاملات و خروج 240 میلیارد تومانی حقیقی از بازار بودیم که به عنوان تغییر مالکیت به حقوقی قلمداد می‌شود.

وی افزود: در بازار سرمایه در حال حاضر بانک‌ها مورد توجه هستند که نتایج فعالیت بانک‌ها در سودهای شش ماهه خود را نشان خواهد داد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه با وجود تحریم قیمت ارز به 31 هزار تومان و قیمت سکه رکورد زد، افزود: بازار سرمایه در حال حاضر به سمت و سوی سهم‌های کوچک و متوسط که از رشد مانده‌اند، مهاجرت کرده است و پیش‌بینی می‌شود این وضعیت ادامه یابد.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به وضعیت بازار سیمان، خودرو و بانک‌ها که به دلیل تسهیل ارز مورد توجه قرار گرفته‌اند، یادآورشد: اما شرکت‌های شاخص ساز و بزرگ به دلایل متعدد مورد توجه بازار سرمایه نبودند که یکی از دلایل آن قیمت‌گذاری برای فولاد در بازار است.

محمودی اصل بیان داشت: در صورتی که فولاد با قیمت گذاری در بازار عرضه شود، این امر موجب کاهش قیمت و جولان واسطه‌ها و دلال‌ها می شود که  رانت این کار را به جیب می‌زنند .

وی تصریح کرد: ضروری است قبل از اجرا این طرح مورد توجه قرار گیرد تا  تجربه دهه‌های گذشته تکرار نشده و جلوی رانت خاری به نفع بخش تولید گرفته شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه پول‌های بزرگ بازار سرمایه منتظر نتایج انتخابات آمریکا هستند، افزود: با توجه به تقویت بازنده شدن ترامپ در انتخابات، احتمال کاهش قیمت ارز وجود دارد اما به دلیل تحریم‌ها و کمبود ارز در بازار شاهد چنین افزایش قیمت‌هایی در این زمینه هستیم.

وی گفت: پیش‌بینی می‌شود بازار سرمایه به سمت تعادل پیش رود و چرا که حضور حقوقی‌ها کمرنگ بوده و بازار گردانی‌ها شکل نگرفته است.

کارشناس مسائل اقتصادی بیان داشت: بازار همچنان منتظر اختصاص یک صدرصد توسعه صندوق توسعه ملی تا روند رو به رشد خود را دنبال کند که هنوز این امر محقق نشده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر