logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۷
[ شناسه خبر : ۱۷۶۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

شناسایی پیکر ۷ تن از شهدای مدافع حرم در سوریه

شناسایی-پیکر-۷-تن-از-شهدای-مدافع-حرم-در-سوریه
مسئول ایثارگران کل سپاه از شناسایی و تایید هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه خبر داد.

به گزارش موج رسا; سردار سرتیپ دوم پاسدار ابوالقاسم شریفی مسئول ایثارگران کل سپاه  از شناسایی و تایید هویت پیکر هفت تن از شهدای  مدافع حرم منطقه خان طومان سوریه در عملیات تفحص خبر داد و گفت: پیرو تدبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر تفحص در محور خان طومان سوریه پس از آزادسازی این مناطق، گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه مستقر شد و پس از ماه ها تلاش خستگی ناپذیر، پیکرهای مطهر تعدادی از شهدای جبهه مقاومت کشف شد.

وی افزود: پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه ، هویت پیکر هفت تن از شهدای مدافع حرم  استان های مازندران، البرز، قزوین و خوزستان شناسایی و تایید شد و  پیکرهای مطهر شهدا به میهن اسلامی بازگشت.

سردار شریفی در ادامه تصریح کرد: پیکر مطهر این شهدای والامقام صبح فردا (دوشنبه) برای طواف و زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) عازم مشهد مقدس خواهد شد و پس از طواف بر ضریح مقدس امام هشتم توسط خادمان آن آستان مقدس ،حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی بر پیکرهای مطهر شهدا نماز خواهند خواند.

مسئول ایثارگران کل سپاه با تاکید بر اینکه با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، این مراسم در مشهد مقدس بدون حضور مردم قدرشناس و شهید پرور برگزار شده و به صورت زنده از شبکه های سیما پخش خواهد شد، گفت: پیکرهای مطهر شهدا پس از این مراسم عازم زادگاهشان خواهد شد تا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا تشییع و به خاک سپرده شوند.

سردار شریفی در پایان اسامی شهدای تفحص شده منطقه خان طومان را به این شرح اعلام کرد : شهیدان والامقام رضا حاجی زاده ،  علی عابدینی ،  محمد بلباسی و حسن رجایی فر از استان مازندران ، شهید زکریا شیری از استان قزوین، شهید مجید سلمانیان از استان البرز و شهید مهدی نظری از استان خوزستان.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر