logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۳
[ شناسه خبر : ۱۷۶۴۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اتحادیه نانوایان زنجان تاکید کرد؛

تبدیل نانوایی یارانه‌ای به آزادپز در زنجان ممنوع

تبدیل-نانوایی-یارانه‌ای-به-آزادپز-در-زنجان-ممنوع
رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین آرد نانوایی‌ها وجود ندارد، گفت: برخی نانوایی‌ها مقداری آرد مازاد بر سهمیه خود از استان‌های دیگر خریداری کرده و میزان پخت خود را افزایش می‌دادند که متاسفانه شایعاتی مبنی بر کمبود آرد درست شده بود که مشکل حادی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش موج رسا; کمال الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ اظهار داشت: برخی نانوایی‌ها به دلیل اینکه در صورت مصرف سهمیه اختصاصی یا چند کیسه اضافه، تفاوتی در میزان حقوق پرداختی به کارگران نداشت، چند کیسه آرد اضافه از استان‌های دیگر تامین کرده و میزان پخت و ساعت کار خود را افزایش می‌دادند که آن هم با توجه به افزایش قیمت آرد در استان‌های دیگر، اکنون نانوایان توان خریداری آرد اضافه را ندارند.

وی تصریح کرد: سهمیه هیچ کدام از نانوایی‌ها در زنجان کاهش نیافته و هیچ مشکلی درا ین زمینه نداریم.

الماسی با بیان اینکه تامین آرد از سایر استان‌ها و شایعه‌سازی‌ها هیچ دلیلی برای افزایش قیمت نان نیست، تاکید کرد: قیمت نان در خردادماه افزایش یافته و امسال به هیچ عنوان افزایش قیمت نان نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان افزود: چندین سال است که نان زنجان از لحاظ کیفیت در بین 31 استان کشور، رتبه اول را کسب می‌کند.

وی گفت: این موفقیت در حالی به دست می‌آید که آردهایی که به نانوایان زنجانی اختصاص می‌یابد از گندم‌های متوسط بوده و اگر آردهایی که آردهایی که به استان‌های دیگر از جمله تهران و گلستان می‌رود را در اختیار زنجانی‌ها قرار دهند، کیفیت نان‌ها 10 برابر می‌شود.

الماسی اظهار داشت: کیفیت نان به دلیل ماهر بودن نانوایان زنجانی در درجه‌بندی‌های کشوری، رتبه اول را به دست می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار کیفیت عالی و بالا بودن وزن چانه‌ها، قیمت نان نیز در زنجان پایین‌تر از تمام استان‌ها است.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان با بیان اینکه سنجش کیفیت به این نیست که نان به صورت اتفاقی خریداری شود، گفت: ممکن است فردی، نانی بخرد که در آن لحظه نان مورد علاقه و سفارشی وی نباشد و بگوید که کیفیت ندارد در حالی که اینطور نیست و نمی‌تواند معیاری برای سنجش کیفیت باشد.

وی اظهار داشت: بازرسان اتحادیه به صورت روزانه در شیفت‌های صبح و بعداز ظهر نسبت به بازرسی و رصد نانوایی‌ها اقدام می‌کنند.

الماسی خاطرنشان کرد: علاوه بر آن، اکیپ بازرسی متشکل از بازرسی سازمان صمت، بهداشت، تعزیرات و اتحادیه نانوایان، هر روز نانوایی‌ها را بازرسی و رصد می‌کند.

وی افزود: تخلفاتی هم اگر باشد خیلی معدود و جزئی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعات نمی‌کردند که این نانوایان به مدت 24 تا 48 ساعت پلمب شده و تعهد لازم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ان‌ها اخذ می‌شود.

الماسی با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری کرونا اقلام بهداشتی از قبیل ماسک، ضدعفونی‌کننده و دستکش در چندین مرحله از طریق اتحادیه به صورت رایگان در اختیار نانوایی‌ها قرا گرفته و اکنون نیز در صورت نیاز نانوایان، طبق هماهنگی‌ها ماسک به قیمت یک هزار تومان در اتحادیه موجود است که می‌توانند مراجعه و دریافت کنند.

رئیس اتحادیه نانوایان زنجان در خصوص تمایل برخی نانوایان به تبدیل نانوایی یارانه‌ای به آزادپز، گفت: این تمایل و درخوست به دلیل تفاوت قیمت نان‌ها بود که برای مثال؛ بربری یارانه‌ای 750 و آزاد 1250 بود.

وی تصریح کرد: به دلیل مشکلات اقتصادی و شرایط کنونی جامعه از لحاظ معیشتی با هیچ درخواست تبدیل وضعیت نانوایی‌ها از یارانه‌ای به آزادپز، موافت نمی‌شود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر