logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۷۶۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان مطرح کرد؛

روش‌های نگهداری از بیماران کرونایی در منزل/ بیمار کرونایی چند روز باید در قرنطینه بماند؟

روش‌های-نگهداری-از-بیماران-کرونایی-در-منزل-بیمار-کرونایی-چند-روز-باید-در-قرنطینه-بماند؟
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: بیماران کرونایی که در منزل نگهداری می‌شوند باید مراقب انتشار ویروس به سایر افراد خانواده باشند.

محمد رضا صائینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: بیماران کرونایی که در خانه بستری می‌شوند باید نسبت به سایر افراد پروتکل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت کرده و با شتشوی مرتب دست‌ها، از آلودگی سایر افراد خانواده جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه بیماران کرونایی باید در محل جداگانه‌ای نگهداری شده و از هر گونه ارتباط با سایر اعضای خانواده تا بهبودی کامل جلوگیری کنند، افزود: استفاده از مواد گند‌زدا بر پایه الکل برای این افراد ضروری است.

این مسئول خاطرنشان کرد: رعایت فاصله ایمن به ویژه 1.8 تا دو متر در اجتماعات ضروری است چرا که انتقال ویروس از طریق ترشحات و هوا افزایش می‌یابد، افزود: بیماران کرونایی نباید در جامعه حضور یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: محل قرنطینه بیماران کرونایی باید دارای تهویه مناسب بوده و در صورتی که در منزل بستری هستند، قسمتی از پنجره اتاق باز بماند تا تهویه به درستی انجام شود.

صائینی با اشاره به اینکه بهتر است بیماران کرونایی در جامعه حضور نیابند چرا که بیشترین آلودگی را ایجاد می‌کنند، یادآور شد: از 14 تا 21 روز قرنطینه برای بیماران کرونایی ضروری است.

وی برضرورت گندزدائی محل حضور بیماران کرونایی تاکید کرد و گفت: دستمال آغشته به الکل 70 درصد و یا با استفاده از کلر گند زدائی انجام شود اگر چه شستن با آب و صابون بهترین گزینه است.

این مسئول شستن لباس‌ها با درجه بالای 80 را برای گند‌زدائی البسه ضروری دانست و گفت: البسه شسته شده باید در آفتاب خشک شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان ادامه داد: غذاها باید در لوازم یک بار مصرف یا ویژه به بیماران کرونایی سرو شده و دفع آن نیز باید با رعایت کامل انجام شود.

صائینی یادآور شد: مواد غذایی باید برپایه ویتامین‌ها به ویژه ویتامین c برای بیماران کرونایی ضروری است چرا که هنوز درمان مشخصی برای این بیماری کشف نشده است و باید با تقویت ایمنی بدن با این بیماری مقابله کرد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر