logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۷۶۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان:

برنامه‌ای برای توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها اعلام نشده است/ امکان تهیه واکسن برای همه افراد جامعه وجود ندارد

برنامه‌ای-برای-توزیع-واکسن-آنفلوانزا-در-داروخانه‌ها-اعلام-نشده-است-امکان-تهیه-واکسن-برای-همه-افراد-جامعه-وجود-ندارد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: هنوز برنامه‌ای از سوی وزارت بهداشت برای توزیع واکسن آنفلوانزا در داروخانه‌ها اعلام نشده است.

پرویز قزلباش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: واکسن آنفلوانزا از هفته گذشته در بین گروه‌های اولویت‌دار در مراکز بهداشتی و درمانی استان زنجان توزیع شده است.

وی ادامه داد: بانوان باردار، افراد سالمند خانه سالمندان، معلولان جسمی و حرکتی و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و کادر بهداشت و درمان جزو اولویت قرار گرفتند.

این مسئول با بیان اینکه در کل دنیا برای همه مردم امکان تهیه واکسن وجود ندارد، خاطرنشان کرد: به دلیل محدود بودن واکسن، دولت‌ها سعی می‌کنند با اولویت این کار را انجام دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه برای بخش خصوصی نیز اگر سهمیه‌ای در نظر گرفته شود از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، افزود: در صورت پیش‌بینی سهمیه برای داروخانه‌ها، توزیع واکسن آغاز می‌شود اما هنوز برنامه‌ای در این زمینه اعلام نشده است.

قزلباش در پاسخ به این سئوال که با توجه به گذشت زمان آیا واکسن تاثیرگذار خواهد بود؟، گفت: اگر چه توصیه شده است واکسن آنفلوانزا در اواخر شهریور و اوایل مهر استفاده شود اما استفاده دیرهنگام نیز موثر خواهد بود.

این مسئول بیان داشت: شیوع بیماری آنفلوانزا با آغاز فصل سرد طبیعی است و در همین زمینه دوره‌های آموزشی پیشگیری و درمان این بیماری در استان برگزار شده است.

قزلباش تصریح کرد: آمادگی لازم برای مقابله و کنترل با این بیماری وجود دارد و واکسن به اندازه نیاز استان تامین شده است.

وی برضرورت رعایت اصول بهداشتی برای کنترل بیماری آنفلوانزا تاکید کرد و گفت: امسال در مرحله اول واکسن در مراکز بهداشتی و درمانی توزیع شده است و در صورت نیاز در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر