logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۷۶۱۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان خبر داد

توزیع ۹ هزار تن بذر گندم در بین کشاورزان استان زنجان

توزیع-۹-هزار-تن-بذر-گندم-در-بین-کشاورزان-استان-زنجان
رئیس جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سالانه نیاز گندمکاران استان به بذر حدود گندم حدود ۳۲ هزار تن است گفت: ۳۰ درصد از این میزان را جهادکشاورزی تامین میکند که امسال این ۳۰ درصد در بین کشاورزان توزیع شد.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه قیمت بذر گندم در بازار آزاد افزایش یافته و این افزایش قیمت باعث ورود دلالان به این حوزه شده است اظهار کرد: هر ساله ۳۲ هزار تن بذر گندم نیاز کشاورزان استان زنجان است.

وی با بیان اینکه هر سال از این میزان ۹ هزارتن توسط جهاد کشاورزی تامین می‌شود ابراز کرد: بذر گواهی شده توسط شرکتها وابسته به حوزه جهادکشاورزی در بین کشاورزان توزیع می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه همه این ۹ هزار تن در نظر گرفته شده توزیع شد افزود: بقیه بذر مورد نیاز کشاورزان نیز توسط خودشان ذخیره می‌شود.

وی با بیان اینکه چون قیمت بذر افزایش یافته برخی از کشاورزان وسوسه شده و اقدام به فروش بذر خود می‌کنند افزود: کشاورزان باید مراقب باشند به دام دلالان نیفتند.

تاراسی با بیان اینکه در حال حاصر بذری برای توزیع وجود ندارد عنوان کرد: اگر کشاورزی بذر خود را بفروشد قطعا متضرر خواهد شد و ناچار است بذر مورد نیازش را با قیمت بالاتر تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه جهادکشاورزی هر ساله ۳۰ درصد نیاز گندمکاران به بذر را تامین می‌کند که این میزان نیز تامین شده است گفت: امسال بذر گواهی شده با قیمت ۲۴۰۰ تومان در بین کشاورزان توزیع شد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر