logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۹
[ شناسه خبر : ۱۷۵۹۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان زنجان:

اربعین حسینی نمادی برای استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است

اربعین-حسینی-نمادی-برای-استکبار-ستیزی-و-ظلم-ستیزی-است
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: اربعین حسینی نمادی برای تحرک جامعه اسلامی در راستای استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است.

حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: طبق حدیثی از امام حسن عسگری (ع) اربعین به عنوان یکی از نشانه‌های مومن محسوب می‌شود که این موضوع  نسبت به سایر ائمه اطهار (ع) حتی در زیارتنامه پیامبر گرامی اسلام بیان نشده است.

وی ادامه داد: زیارت اربعین حضرت امام حسین (ع) جایگاه ویژه‌ای به عنوان موتور محرکه دین و اسلام ناب محمدی دارد که هر ساله با گذشت یک هزار و 400 سال از این واقعه در جامعه تکرار می‌شود.

این مسئول بیان داشت: اباعبدالله الحسین (ع) جایگاه و عظمت بالایی در بین ائمه اطهار (ع) و نهضت پیامبر گرامی اسلام دارد و اربعین به عنوان نمادی برای حرکت مومنین به سمت امامت و ولایت گرامی داشته می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان اربعین را نمادی برای تحرک جامعه اسلامی در راستای استکبار ستیزی و ظلم ستیزی عنوان کرد و گفت: اربعین نشان می‌دهد که اگر در محرم  و عاشورا عزادار هستیم در روز اربعین این گریه تبدیل به حرکت، بروز و ظهور می‌شود تا تفکر خود را به جامعه جهانی معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام بیگدلی بیان داشت: پیاده‌روی 30 میلیون نفری اربعین نماد زیبایی از اتحاد و همبستگی بین ملت‌های مختلف را به نمایش می گذارد که تحلیلگران از تحلیل این همبستگی عاجز هستند.

وی با بیان اینکه حیات و نشاطی در اربعین حسینی وجود دارد که در دیگر مناسبت‌های مذهبی دیده نمی‌شود، ادامه داد: اربعین ایجاد کننده وحدت بین جهان اسلام و تشیع و در بین ادیان دیگر الهی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اربعین حسینی موجب وحدت و انسجام در بین مردم می‌شود که  تحلیلگران را وادار به تحقیق، پژوهش و اندیشه‌ورزی می‌کند.

 مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان اربعین حسینی را مقدمه‌ای برای حکومت جهانی بقیه‌الله اعظم عنوان کرد و گفت: در روایتی آمده است که حضرت مهدی (عج)  به واسطه امام حسین (ع) به جهان معرفی می‌شود که کسی خواهد آمد و پس از اینکه  دنیا پر از ظلم و جور شد، جهان را نجات می‌دهد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر