logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۸
[ شناسه خبر : ۱۷۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان پاسخ داد؛

چگونه از بیماران کرونایی در منزل مراقبت کنیم؟/ مصرف خودسرانه داروها برای پیشگیری و درمان کرونا ممنوع

چگونه-از-بیماران-کرونایی-در-منزل-مراقبت-کنیم؟-مصرف-خودسرانه-داروها-برای-پیشگیری-و-درمان-کرونا-ممنوع
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان گفت: مراقبت از بیماران کرونایی در منزل نیازمند دانستن اطلاعات کامل در این زمینه است تا دیگر اعضای خانواده درگیر بیماری نشوند.

پرویز قزلباش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا;  اظهار داشت: فردی که آلوده به ویروس کرونا شده است باید تمام اصولی که می‌تواند بقیه افراد را درگیر کند، رعایت کند.

وی با بیان اینکه بیماران کرونایی که دوران بیماری را در منزل می‌گذرانند ضروری است در جای مستقلی استقرار یابند، افزود: این مکان باید به گونه‌ای باشد که هیچ‌کس در آن مکان رفت و آمد نکرده  و یا اتاقی که از فضای عمومی جدا است برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: خانواده در زمان بیماری افراد باید حمایت لازم را با رعایت فاصله انجام داده و ارتباط نزدیکی با بیمار نداشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان بیان کرد: در صورت عدم وجود مکانی مستقل برای نگهداری از بیماران کرونایی بهتر است از نقاهتگاه‌ها برای طی دوران بیماری استفاده شود تا هم بیمار تحت نظر بوده و هم امکانات لازم ارائه شود.

قزلباش از ویزیت روزانه بیماران کرونایی توسط پزشک در نقاهتگاه‌های استان خبرداد و گفت: غذا، دارو و اکسیژن مورد نیاز برای بیماران در نقاهتگاه‌ها فراهم است.

وی گفت: بیماران کرونایی در منزل باید داروهایی که توسط پزشک تجویز می‌شود مصرف کنند چرا که تجویزها متفاوت بوده و در صورت نیاز به تغییر دارو، این کار نیز با نظر پزشک انجام شود.

این مسئول در خصوص مصرف خودسرانه دارو برای پیشگیری و درمان بیماری کرونا، گفت: حتی استفاده از ویتامین دی برای بیماران باید با نظر پزشک باشد و افراد نباید خودسرانه اقدام به استفاده از دارو کنند.

این مسئول بیان داشت: استفاده از ویتامین دی برای پیشگیری از بیماری کرونا موثر است اما استفاده نادرست از آن می‌تواند مسمومیت ایجاد کند که ضروری است برای جلوگیری از عواض دارویی، این دارو نیز با نظر پزشک استفاده شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر