logo
امروز : جمعه ۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۵۹
پیامبر اکرم (ص): محبوبترین کار‌ها در پیش خدا کاریست که دوام آن بیشتر است، اگر چه اندک باشد. نهج الفصاحه ص ۱۶۷
[ 2020/10/30 ] [ 13 ربيع الاول 1442 ]
شناسه خبر : ۱۷۵۹۰

کشف ۲۴ سیاره که شرایطی بهتر از زمین دارند!

کشف-۲۴-سیاره-که-شرایطی-بهتر-از-زمین-دارند!
محققان با جستجو بین ۴۵۰۰ سیاره خارج از منظومه شمسی، ۲۴ مورد را رصد کرده اند که اندکی گرمتر، بزرگتر و مسن تر از زمین هستند و شرایط پشتیبانی از حیات را دارند.

به گزارش موج رسا; به نقل از دیلی میل، ستاره شناسان ۲۴ سیاره خارج از منظومه شمسی کشف کرده‌اند که احتمالاً شرایط حیات در آنها بهتر از زمین است.

گروهی از محققان دانشگاه ایالتی واشنگتن این سیارات را از میان ۴۵۰۰ سیاره خارج منظومه شمسی رصد شده، یافته‌اند. آنها مسن‌تر، کمی بزرگ‌تر، اندکی گرم‌تر از زمین هستند و نسبت به سیاره خاکی رطوبت بیشتری دارند. این شرایط ایده آل برای رشد حیات را فراهم می‌کند.

هرچند هنوز هیچیک از این سیاره‌ها تمام شرایط لازم برای پشتیبانی از حیات را ندارد اما در کل، شرایط آنها در این خصوص از زمین بهتر است.

این سیارات بیش از ۱۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارند و انسان به راحتی نمی‌تواند به آنها سفر کند، اما محققان معتقدند چنین اکتشافی به جستجو برای حیات در نقاط دیگر جهان کمک می‌کند.

البته باید توجه داشت وجود شرایط این سیارات برای پشتیبانی از حیات به این معنا نیست که آنها قابل سکونت هستند زیرا تلسکوپ‌ها هنوز نمی‌توانند اتمسفر آنها را رصد کنند./مهر