logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۷
[ شناسه خبر : ۱۷۵۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

مردم با قرائت زیارت اربعین برای دفع ویروس کرونا دعا کنند

مردم-با-قرائت-زیارت-اربعین-برای-دفع-ویروس-کرونا-دعا-کنند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: از مردم دعوت می‌شود با لبیک به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، زیارت اربعین را در منازل و با حضور اعضای خانواده و در صورت امکان با ترجمه، قرائت کرده و برای دفع بیماری کرونا دعا کنند.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی امروز در جلسه مشترک کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری و کارگروه توسعه صادرات استان زنجان اظهار داشت: امیدواریم با عنایت خداوند و دعای خیر مردم، شر این ویروس منحوس به زودی از جامعه بشریت، دفع و رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: تمام هستی، مخلوق خداوند است اما خداوند به بعضی از آن‌ها مانند آفتاب و ماه، نگاه ویژه‌ای دارد.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه اعداد و ایام نیز همینطور است، افزود: تمام روزها آیات و نشانه‌های خداوند هستند اما نگرش خاصی به بعضی روزها است که مثلاً جمعه را سیدالایام نامیده‌اند و ماه‌های رمضان، محرم، صفر و ربیع‌الاول نیز اینگونه است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه عدد 40 به تعبیر قرآن کریم به معنی کمال و تمام است، گفت: پیامبر اسلام(ص) نیز در ۴۰ سالگی مبعوث شدند.

وی اظهار داشت: جابر ابن عبدالله انصاری که در ۱۶ سالگی به پیامبر(ص) ایمان آورد و تا زمان امام محمدباقر(ع) نیز زنده بود، می‌گوید که من خودم از لبان مبارک پبامبر(ص) شنیدم که فرمودند هرکس حسین(ع) را در روز اربعین در کربلا زیارت کند مانند این است که خداوند را در عرش، زیارت کرده است.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه اربعین فقط برای امام حسین(ع) بوده و برای سایر معصومین اربعین گرفته نمی‌شود، تصریح کرد: اربعین نباید به فراموشی سپرده شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه هر سال بیش از 20 میلیون نفر در پیاده‌روی اربعین حضور پیدا می‌کردند، خاطرنشان کرد: متاسفانه امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این توفیق، حاصل نشد اما مردم با قرائت زیرات اربعین در منازل، این روز را زنده نگه می‌دارند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر