logo
امروز : چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۱۷۵۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان:

افزایش قیمت لبنیات غیرمنطقی است/ قیمت شیر در انحصار کارخانجات است

افزایش-قیمت-لبنیات-غیرمنطقی-است-قیمت-شیر-در-انحصار-کارخانجات-است
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه نسبت به قیمت شیر و لبنیات کنترلی وجود ندارد گفت: افزایش قیمت لبنیات غیرواقعی و غیرمنطقی است.

احمد گلچین در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه متاسفانه کارخانجات لبنیاتی نیز افزایش قیمت ارز را بهانه‌ای برای افزایش قیمت قرار دادند اظهار کرد: متاسفانه افزایش قیمت دلار مجوزی برای افزایش قیمت‌ها شده و هر کس قیمت دلخواه خود را می‌دهد.

وی با تاکید براینکه هیچ نظارتی وجود ندارد و باید پرسید که این افزایش قیمت لبنیات برچه اساسی این قدر روند صعودی به خود گرفته است بیان کرد: با این قیمت افراد متوسط و ضعیف جامعه توان خرید شیر را به هیچ عنوان نخواهند داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه متاسفانه تولید شیر و تعیین قیمت در انحصار چند کارخانه قرار دارد افزود: نظارتی برقیمت‌ها وجود ندارد و کارنجات هر موقع اراده کنند قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

وی با تاکید براینکه شیر از دامداری‌ها با قیمت کمتر خریداری می‌شود ولی با قیمت بالاتری به دست مصرف کننده می‌رسد بیان کرد: در این میان کارنجات قیمت را بیش از حد افزایش می‌دهند.

گلچین عنوان کرد: قیمت یک بطری شیر کمتر از یک لیتر به 6 تا 7 هزار تومان رسیده که از توان تامین خانوارها خارج است.

وی با تاکید براینکه جای سوال است که کسی به قیمت لبنیات در بازار نظارتی ندارد افزود: خیلی‌ها افزایش قیمت را به نهاده‌ها نسبت می‌دهند در حالی که این موضوع نمی‌تواند منجر به افزایش قیمت‌ها به این اندازه باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان خاطر نشان کرد: متاسفانه عده زیادی از وضعیت موجود سوء استفاده می‌کنند. نهاده‌های نظارتی اگر همت داشته باشد می‌توانند قیمت‌ها را کنترل کنند چرا که بر قیمت مرغ کنترل صورت می‌گیرد اما نظارتی بر کارخانجات شیر و لبنیات وجود ندارد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر