logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۷۵۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

174 سالمند در منزل از خدمات مراقبین بهره‌مند می‌شوند/ خدمات بهزیستی به دلیل محرمانه بودن در جامعه محسوس نیست

174-سالمند-در-منزل-از-خدمات-مراقبین-بهره‌مند-می‌شوند-خدمات-بهزیستی-به-دلیل-محرمانه-بودن-در-جامعه-محسوس-نیست
مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه به دلیل مشکلات روحی و عاطفی، تلاش دولت این است که سالمندان و معلولان، کمتر در مراکز نگهداری پذیرش شوند، گفت: در این راستا 174 سالمند در منزل از خدمات مراقبین بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش موج رسا; محمد محمدی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان اظهار داشت: تعداد کل سالمندان معلول با لحاظ آنهایی که در مراکز نگهداری هستند، 2 هزار و 780 نفر است که با احتساب اعضای خانوار 4090 نفر می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: سایر سالمندان تحت پوشش شامل سالمندان معلول، بدسرپرست و بی‌سرپرست نیز 144 نفر در 2 بخش زنان و مردان در مراکز، نگهداری می‌شوند.

محمدی افزود: در راستای تشویق خانواده‌ها برای مراقبت از سالمندان در منازل، طبق مصوبه دولت برای سالمندان بالای 91 ساله تحت پوشش بهزیستی، مبلغ یک میلیون توامان پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: بهزیستی برای توانمندسازی سالمندان، حمایت‌های لازم از مناسب‌سازی در منزل گرفته تا ارائه وسایل و تجهیزات توانبخشی و مساعدت‌های حمایتی را ناجام می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: 21 هزار و 800 معلول در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که 14 هزار و 428 نفر از آنان علاوه بر سایر خدمات، مستمری ماهانه نیز دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به نگهداری 800 نفر بیماران مزمن و معلولین ذهنی در بخش‌های توانبخشی، اظهار داشت: ایتام و معتادان نیز در مجموع حدود 1100 نفر در مراکز شبانه‌روزی نگهداری می‌شوند.

محمدی با تاکید بر اینکه افراد تحت پوشش با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی در مراکز بهزیستی، پذیرش و نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: تاکنون هیچ مورد مثبت و حتی مشکوک به ویروس کرونا در مراکز نگهداری مشاهده نشده و با همت همکاران توانسته‌ایم این مراکز را از شر ویروس کرونا در امان نگه داریم.

این مسئول با اشاره به وجود 10 مرکز شبانه‌روزی و 14 مرکز روزانه، خاطرنشان کرد: هر روز 560 نفر از معلولان به مراکز روزانه مراجعه و از آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف، بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به وجود 6 مرکز خدمت در منزل برای توانمندسازی سالمندان گفت: 4 مرکز، ویزیت در منزل و 2 مرکز، مراقبت در منزل را انجام می‌دادند که عملکرد آن‌ها تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته امام هم‌اکنون 174 سالمند در منزل از خدمات آن‌ها بهره‌مند هستند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به تحت پوشش قرار داشتن 2 هزار و 903 معلول ناشنوا گفت: یک هزار و 739 نفر از این افراد، مستمری‌بگیر ماهانه بوده و از بین مجموع آن‌ها 192 دانش‌آموز و 40 نفر دانشجو هستند.

وی با بیان اینکه 2 هزار و 694 معلول نابینا تحت پوشش بهزیستی استان هستند، اظهار داشت: یک هزار و 586 مورد از این‌ها مستمری‌بگیر ماهانه بوده و در بین آن‌ها 124 دانش‌آموز و 51 دانشجو قرار دارند که از تمام امکانات سازمان از بدو تولد تا توانمندسازی استفاده می‌کنند.

محمدی با بیان اینکه خدمات بهزیستی به دلیل محرمانه بودن در جامعه محسوس نیست، گفت: بهزیستی استان زنجان ماهانه 10 میلیارد تومان برای جامعه هدف خود هزینه می‌کند که با احتساب در کل کشور، هزینه بسیار زیادی است اما با این وجود هیچ وقت ادعای کامل بودن نداریم و باز هم نیاز به خدمات بیشتر است.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر