logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۷۵۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان:

افزایش قیمت مواد اولیه موجب ایجاد نوسان در بازار لوازم خانگی شده است

افزایش-قیمت-مواد-اولیه-موجب-ایجاد-نوسان-در-بازار-لوازم-خانگی-شده-است
رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان در مورد علت افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار گفت: افزایش بیش از دو برابری مواد اولیه موجب افزایش لوازم خانگی شده است.

اسماعیل مسلمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به علت افزایش قیمت لوازم خانگی اظهار کرد: در خصوص لوازم خانگی تخلفات گرانفروشی داریم اما زیاد نیست و بیشتر افزایش قیمت را شاهد هستیم.

وی با تاکید براینکه لوازم خانگی در بازار زنجان دو نوع است بخشی تولید داخل بوده و بخشی نیز وارداتی است تصریح کرد: کالاهایی که وارداتی هستند افزایش قیمت ارز منجر به افزایش قیمت آنها شده است.

رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان تصریح کرد: افزایش نرخ ارز به قیمت کالاهایی که در داخل تولید می‌شود تاثیر گذاشته و در نهایت منجر به افزایش قیمت لوازم خانگی در بازار شده است.

وی با تاکید براینکه قیمت ورق‌هایی که در تولید برخی از لوازم خانگی استفاده می‌شود ۱۰۰ درصد افزایش یافته است عنوان کرد: افزایش قیمت مواد اولیه قیمت لوازم خانگی را افزایش داده است.

مسلمی با بیان اینکه لوازم خانگی جزو گروه سوم نرخ گذاری بوده و واحدهای تولیدی خودشان قیمت محصولات تولیدی را تعیین می‌کنند بیان کرد: قیمت‌ فروش براساس قیمت کارخانه تعیین می‌شود.

وی با تایید نوسانات قیمت لوازم خانگی در بازار خاطرنشان کرد: نواسات قیمت در بازار زنجان وجود دارد اما این افزایش قیمت‌ها گرانفروشی نیست گران شدن کالاها است.

رئیس بازرسی سازمان صمت استان زنجان عنوان کرد: افزایش قیمت لوازم خانگی در سراسر کشور و تبع آن در استان زنجان در دو بعد انجام می‌شود، یکی به موضوع مواد اولیه برمیگردد و دومین مورد نیز واردات لوازم خانگی بوده که افزایش قیمت ارز منجر به افزایش قیمت آنها شده است.

وی با تاکید براینکه قیمت موارد اولیه لوازم خانگی دو برابر شده و گاهی قیمت برخی از اقلام افزایش بیش از دو برابری دارد ابراز کرد: قیمت تمام شده محصولات لوازم خانگی در استان زنجان بالا بوده و نوسانات بیشتری نیز دارد.//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر